• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401081712138
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

اجرای هفته فرهنگی شاهین شهر با بیش از ۵۰ برنامه

اجرای هفته فرهنگی شاهین شهر با بیش از ۵۰ برنامه

ایسنا/اصفهان شهردار شاهین شهر گفت: هفته فرهنگی شاهین شهر۱۴۰۱ با بیش از ۵۰ برنامه مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری و ... متفاوت برگزار می‌شود.

سعید ابریشمی، امروز(چهارشنبه، ۱۷ آبان) در نشست خبری با بیان این که هفته فرهنگی شاهین شهر رویداد جامعی برای بسترسازی، تحکیم روابط اجتماعی و تبیین ظرفیت‌های شهر است، اظهار کرد: در هفته فرهنگی شاهین شهر ۱۴۰۱ علاوه بر توجه به ایجاد تکاپو، شادی و نشاط اجتماعی در شهروندان و معرفی ظرفیت‌های اجتماعی شهر در سطح منطقه و استان تمهیدات و تدابیر بسیاری در راستای هویت بخشی و ارتقای جایگاه شاهین شهر نیز اندیشیده شده است.

وی هدف غایی توسعه را تقویت ظرفیت‌های اجتماعی در محور فرهنگی برشمرد و افزود: ورزشکاران، نام آوران، هنرمندان، فعالان حوزه اجتماعی، مفاخر علمی و شهروندانی که مسئولانه به توسعه شهری وارد می‌شوند ظرفیت‌های اجتماعی مولد و محرک توسعه‌اند.

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه هفته فرهنگی ۱۴۰۱ شاهین شهر متفاوت با رویدادهای قبلی است، ادامه داد: در هفته فرهنگی شاهین شهر پیش رو هر روز از هفته متناسب با محتوای برنامه‌های تدوین شده به مضامین؛ ورزش، دانش، اقتصاد، کتاب خوانی، اقوام، هنر، شهروندی و مفاخر اختصاص دارد.

وی پخش سراسری دعای روح بخش ندبه از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی را آغازگر برنامه های هفته فرهنگی شاهین شهر برشمرد و تصریح کرد: بیستم آبان اولین روز هفته فرهنگی شاهین شهر در شهری که می توان آن را پایگاه ورزش‌های رسمی کشور دانست به ورزش اختصاص داشته و اختتامیه مسابقات استانی کارته وان با بیش از ششصد ورزشکار بانو و آقا در آن برگزار می‌شود، همچنین شهر با معرفی ۳۹ چهره ورزشی از مدال آوران المپیک، آسیایی، پارا المپیک آذین بندی شده و مسابقات تیر و کمان سنتی با حضور بیش از ۷۰۰ ورزشکار از استان های فارس، زنجان، چهارمحال بختیاری و اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، ابریشمی‌راد با بیان این که دومین روز هفته فرهنگی شاهین شهر به اقتصاد و خلاقیت اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: شاخص‌ترین برنامه در حوزه اقتصادی همایش شاهین شهر فردا برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری به منظور دعوت از سرمایه گذاران در راستای توسعه شهری است. همچنین همایش های کارآفرینی و تجارت جوان و نمایشگاه صنایع دستی بانوان از دیگر برنامه های شاخص این روز برای توجه به اقشار مختلف در راستای مولد بودن و نقش اقتصاد در توسعه است.

وی تکثر اقوام مختلف در شاهین شهر را یکی از جاذبه‌های این شهر دانست و گفت: گردهمایی همه اقوام ایرانی در شهری نوظهور، زندگی مسالمت آمیز و تداخلات فرهنگی متنوع در آن سبب ساز اختصاص یک روز خاص به نام اقوام ایرانی در هفته فرهنگی شاهین شهر شد و جشنواره غذای همه اقوام ایرانی با موسیقی مختص به هر قوم در ورزشگاه جهان پهلوان تختی برگزار می‌شود.

شهردار شاهین شهر با بیان این که همزمان با چهارمین روز از هفته فرهنگی شاهین شهر چهره شهر با تصویر بیست تن از هنرمندان شاخص و پیشکسوت آذین بندی می‌شود، ادامه داد: دوشنبه بیست و سوم آبان و روز هنر شاهین‌شهر با مسابقه نقاشی شب بین سیزده تن از هنرمندان شاهین شهری با موضوع شاهین شهر فردا آغاز می شود و به نفرات برگزیده اول تا سوم جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین، برنامه عصرانه فرهنگی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز همایش استعداد یابی درحوزه موسیقی و تک نوازی برای سازهای ایرانی و بین المللی نیز برگزار می‌شود.

ابریشمی راد با بیان این که شاهین شهر به دنبال نامزدی پایتختی کتاب است از اختصاص روزی به نام کتاب و کتابخوانی در هفته فرهنگی شاهین شهر خبرداد و گفت: در این روز علاوه بر تجلیل از کتابداران، کتاب معرفی شاهین شهر با عنوان "ایران من" یا "ایران کوچک" که با بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی شهر در قالب مستندات تاریخی، معرفی افراد موثر در توسعه و مستندنگاری از برنامه های آن ها، رو نمایی می‌شود.

وی موتور محرک و پیشران توسعه شهرها را استوار بر دانش و خلاقیت دانست و ادامه داد: گسترش حلقه اتصال گرایش ها، فرهنگ ها و آداب و رسوم ها کتاب خوانی و ترویج آن بوده و راه‌اندازی کتابخانه سیار در قالب اتوبوس شهروندی نیز در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی است، همچنین در گردهمایی بزرگ بانوان شاهین شهری از اولین معلمان این شهر در ترویج و نشر دانش، بانوان نام آور و المپیادهای علمی در طی نیم قرن شکل گیری شاهین شهر تجلیل می‌شود.

شهردار شاهین شهر با تاکید بر لزوم توجه به شهروندان به عنوان رکن اصلی جامعه شهری افزود: روز شهروند در راستای بارورسازی ظرفیت‌های اجتماعی در هفته فرهنگی شاهین شهر تدبیر شده است که برای اولین بار ۱۶ بانو به عنوان اولین شهرداران محلی به صورت افتخاری در محله گلدیس معرفی می‌شوند، همچنین در این روز مستند نگاری تاریخی از حدود چهارصد مهاجر جنگ تحمیلی هشت ساله که در زمان جنگ، دارایی های خود را از دست داده و به این شهر پناه آورده‌اند، آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شاهین شهر به داشتن مفاخر اجتماعی، اقتصادی، هنری، ورزشی، ایثار و شهادت مفتخر است، گفت: شاهین شهر با ظرفیت های اجتماعی فرهنگی قابلیت تجلی شکوه تمدن چند هزار ساله و تبدیل به الگوی جامعه ایرانی اسلامی را دارد و در این روز از هفته فرهنگی شاهین شهر با غبار روبی و تجدید میثاق با آرمان های انقلاب و شهدا و برگزاری اختتامیه‌های ورزشی و گردهمایی بزرگ جامعه شاهین شهری از مفاخر این شهر تجلیل می‌شود.

سید رسول هاشمیان رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر نیز در این نشست باتاکید بر لزوم تمرکز و توجه بر هویت بخشی به شاهین شهر در تدوین برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در هفته فرهنگی این شهر، اظهار کرد: از اهداف برگزاری این رویداد تبیین جایگاه شاهین شهر در ترسیم چشم‌اندازی برای آینده، وفاق اجتماعی و ارتقای منزلت شهروندی در راستای هویت بخشی به این شهر است.

دبیر اجرایی هفته فرهنگی شاهین‌شهر با بیان اینکه معرفی ظرفیت ها و توانمندی‌های شاهین شهر در هفته فرهنگی این شهر باید به دور از پراکندگی و گمراه سازی شهروندان باشد، افزود: هفته فرهنگی ۱۴۰۱ شاهین شهر با بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای شهروندان از جمعه ۲۰ تا پنجشنبه ۲۶ آبان در تمام نقاط شهر برگزار می‌شود.

در پایان این نشست با حضور اصحاب خبر و رسانه از پوستر هفته فرهنگی شاهین شهر مزین به خطاطی تعلیق استاد غفور اسکندری سبزی رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha