• یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401081509893
  • خبرنگار : 50182

رییس مرکز بهداشت استان:

توقف روند افزایشی "آنفلوآنزا" در کرمانشاه/ 3 مورد «مرگ مشکوک» به این بیماری داشته‌ایم

توقف روند افزایشی "آنفلوآنزا" در کرمانشاه/ 3 مورد «مرگ مشکوک» به این بیماری داشته‌ایم

ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از سه مورد مرگ مشکوک به آنفلوآنزا در استان خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به توقف روند افزایشی موج آنفلوآنزا در استان گفت: خوشبختانه موارد ابتلا نسبت به هفته های گذشته قدری کمتر شده، اما این کاهش چندان محسوس نیست و عملا می توانیم بگوییم روند افزایش این موج متوقف شده است.

وی افزود: هنوز قضاوت در خصوص نزولی شدن این موج زود است و باید ببینیم طی روزها و هفته های آتی چه اتفاقی می افتد.

شکیبا تاکید کرد: رفتار موج بیماری آنفلوآنزا نیز مانند موج های قبلی ویروس کرونا به رفتار بهداشتی مردم بستگی دارد و اگر مردم از ماسک استفاده کرده و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند قطعا در آینده ای نزدیک از این موج عبور خواهیم کرد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه افراد نباید با یکبار ابتلا به این بیماری احساس امنیت داشته باشند، گفت: چهار سوش آنفلوآنزا در سطح جامعه در حال گردش است و افراد در هر بار ابتلا به یک سوش مبتلا می شوند، بنابراین این امکان هست که افراد چهار بار این بیماری را در طول سال تجربه کنند.

شکیبا گفت: تمام افراد چه افرادی که مبتلا نشده و چه افرادی که تجربه بیماری را دارند، باید رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

وی با تاکید بر تزریق واکسن برای گروه های در معرض خطر گفت: واکسن آنفلوآنزا چهار ظرفیتی است و در برابر هرچهار سوش آنفلوآنزا که امسال شیوع پیدا کرده ایمنی ایجاد می کنند و نیاز است که گروه های در معرض خطر این واکسن را هرچه سریعتر تزریق کنند.

شکیبا کودکان زیر شش سال، سالمندان بالای 65 سال، زنان باردار، مبتلایان بیماری های زمینه ای و افراد با نقص سیستم ایمنی را از جمله گروه های در معرض خطر این بیماری عنوان کرد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه هشدار داد: افراد مبتلا به آنفلوآنزا نباید بلافاصله واکسن تزریق کرده و باید دو هفته پس از بهبودی کامل برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

شکیبا در ادامه از ثبت سه مورد مشکوک مرگ بر اثر بیماری آنفلوآنزا در استان خبر داد و افزود: البته علت مرگ این سه مورد هنوز قطعی نیست و در حال بررسی هستیم که آیا بیماری دیگر بجز آنفلوآنزا داشته اند، یا خیر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha