• جمعه / ۱۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401081308685
  • خبرنگار : 71129

آمریکا: چین و روسیه برای توقف آزمایش اتمی کره شمالی قدرت نفوذ دارند

آمریکا: چین و روسیه برای توقف آزمایش اتمی کره شمالی قدرت نفوذ دارند

یکی از مقام‌های دولت واشنگتن گفت، ایالات متحده بر این باور است که روسیه و چین می‌توانند از قدرت نفوذ خود برای متقاعد کردن کره شمالی به منظور متوقف کردن آزمایش‌های مربوط به بمب اتمی‌اش استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، در حالیکه ایالات متحده از مه ۲۰۲۲ گفته کره شمالی برای از سرگیری آزمایش اتمی خود برای نخستین بار از ۲۰۱۷ آماده می‌شود، اما مشخص نیست که چه زمانی ممکن است چنین آزمایشی را انجام دهد.

وی همچنین گفت: ما بسیار مطمئنیم که کره شمالی برای انجام چنین آزمایشی آمادگی‌های لازم را انجام داده است. بر این باوریم که کره شمالی می‌تواند چنین کاری انجام دهد اما نمی‌توانم به دلایلی به شما بگویم که چه روزی این آزمایش انجام می‌گیرد، چون ما هنوز به آن سطح از اطلاعات در این مورد دست پیدا نکرده‌ایم.

واشنگتن می‌خواست ببیند روسیه و چین هر کاری که می‌توانند برای منصرف کردن پیونگ یانگ انجام دهند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: فکر می‌کنیم که کره شمالی در مورد میزان پذیرش دیگران در منطقه، به ویژه روسیه و چین محاسباتی انجام می‌دهد. فکر می‌کنم که نگرش روسیه و چین بر پیونگ یانگ تاثیر دارد.

صحبت‌های این مقام آمریکایی پس از آن مطرح شد که واشنگتن از شورای امنیت سازمان ملل خواسته تا امروز (جمعه) به صورت علنی به بررسی وضعیت کره شمالی بپردازد آن هم پس از آنکه این کشور موشک‌هایی را پرتاب کرد.

شورای امنیت سازمان ملل مدت‌هاست که کره شمالی را از انجام آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب موشک‌های بالستیک منع کرده و در طول سال‌های متمادی علیه این کشور تحریم وضع کرده تا از برنامه‌های اتمی و موشکی‌اش دست بکشد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت، ممکن است پیونگ یانگ از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای خود را به خاطر چین و به دلیل شیوع کرونا در ماه‌های مه و ژوئن به تعویق انداخته باشد. چین و روسیه مدت‌هاست که مخالف برنامه هسته‌ای کره شمالی هستند بنابراین قطعا انتظار داریم آنها از نفوذی که دارند استفاده کنند تا کره شمالی را وادار کنند دست به انجام آزمایش اتمی نزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۱

ایران هم باید .....قدرت هسته ای میخ ثبات و عدم تجزیه ایران خواهد بود ..چون قدرتهای بزرگ در جهت جلوگیری از پخش آنها مانع تحزیته ایران خواهند شد آنهم بخاطر خودشان ..پی ایران هم باید ...