• پنجشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401081208410
  • خبرنگار : 50448

معاون سیاسی استاندار بوشهر:

مطالبات کارگران پارس جنوبی به موقع پرداخت شود

مطالبات کارگران پارس جنوبی به موقع پرداخت شود

ایسنا/بوشهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از مدیران عامل شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس جنوبی خواست که نسبت به پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران توجه داشته باشند.

اکبر پورات  روز پنجشنبه ۱۲ آبان در جلسه کمیسیون کارگری استان بوشهر و شهرستان عسلویه، اظهار کرد: همه در برابر صیانت از حق و حقوق کارگران مسئولیت و وظیفه داریم، لذا باید با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تولید و کمک به رفع موانع، مسیر را برای تولید بیشتر و بهتر هموار کنیم و هر چه بتوانیم از بخش تولید کشور بیشتر حمایت کنیم، خدمت بیشتری به جریان کارگری و جامعه کار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات کارگران نیازمند همراهی و استمرار پیگیری‌ها است، خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به‌عنوان متولی اصلی جامعه کار و کارگری در استان و شهرستان پیگیری‌های لازم برای وصول مطالبات کارگران را به‌صورت جدی و مستمر در دستور کار خود قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بر لزوم ارتقا ایمنی کارگاه‌ها و کارخانجات و همچنین سلامت کارگران به عنوان سرمایه‌های واحدهای صنعتی و نقش آنان در تولید اقتصاد کشور و استان پرداخت و افزود: کارگران سرمایه اصلی این مملکت هستند و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود و با رصد کامل و رسیدگی به مسائل و مشکلات کارگران زحمتکش، همه ما در برابر صیانت از جامعه کارگری مسئولیت داریم و به هر طریق ممکن، پیمانکاران موظف به پرداخت مطالبات کارگران می‌باشند.

پورات تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های مربوطه، اشراف بیشتری روی پیمانکاران داشته باشند و ضمن بررسی امور، پیگیری و اقدام لازم جهت رفع موانع و پرداخت به هنگام حقوق و دستمزد کارگران در سطح استان و شهرستان عسلویه و در جلسه بعدی گزارشی از پیگیری و اقدامات انجام شده را ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تأکید بر اینکه آرامش خانواده کارگران، اولویت کمیسیون کارگری استان بوشهر است، بیان کرد: توجه ویژه به بنیان و آرامش خانواده کارگران امری ضروری است، در این راستا درخواست‌های کارگران از طریق نمایندگان کارگری صرفاً باید از طریق کمیسیون‌های قانونی مربوطه پیگیری شود و در این امر کمیسیون کارگری استان بوشهر اهتمام جدی برای حل مشکلات مطرح شده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید بازرسی‌های ایمنی و محیط کارگری به‌صورت کامل و مستمر انجام شود، گفت: با ایجاد تعامل و تحکیم روابط بین کارگر و کارفرما می‌توان شاهد تداوم رونق تولید در واحدهای تولیدی بود که این موضوع به تثبیت اشتغال کمک می‌کند.

پورات با بیان اینکه مسائل و مشکلات جامعه کارگری استان بوشهر به طور ویژه توسط کمیسیون کارگری پیگیری می‌شود، اذعان کرد: با حمایت از کارگران و رفع مشکلات و چالش‌های آن‌ها می‌توان راه برون رفت از مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برای کشور هموار ساخت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: در بازدیدها که از واحدهای تولیدی سطح استان داشتیم، نیروی ماهر و زبده کم نیستند و ما باید از توان و ظرفیت کارگران ماهر و متخصص در راستای توسعه استان استفاده کنیم و در راستای الزام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی برای ارائه آموزش‌های مذکور به نیروهای با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر همکاری لازم داشته باشند.

وی افزود: در راستای ایجاد امنیت شغلی کارگران، مدیران عامل شرکت‌های مستقر در استان و شهرستان عسلویه نسبت به اجرا دقیق قانون جامع ایثارگران و تبدیل وضعیت نیروهای کارگری اقدام کنند و همچنین مدیران عامل شرکت‌ها نسبت به نظارت و اصلاح وضعیت کمپ‌های کارگری و پیمانکاری خود اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران را مورد تأکید قرار داد و از مدیران عامل شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس جنوبی خواست که به طور جدی به این موضوع توجه داشته باشند.

پورات ادامه داد: در همین راستا شرکت‌هایی که دارای وضعیت مطلوب در موضوعات مختلف کارگری باشند با همکاری حراست ارشد پارس جنوبی تشویق می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha