• پنجشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401081208399
  • خبرنگار : 50093

وزیر کار:

نرخ بیکاری خراسان رضوی از متوسط کشور پایین‌تر است

نرخ بیکاری خراسان رضوی از متوسط کشور پایین‌تر است

ایسنا/خراسان رضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در خراسان رضوی نسبت به متوسط کشور پایین‌تر است. البته بخشی از اشتغال را کارگران خارجی که در آمار و ارقام لحاظ نمی‌شود، تشکیل داده‌اند.

صولت مرتضوی ظهر امروز، ۱۱ آبان، در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: میزان اشتغال در خراسان رضوی پایین است و باید تلاش‌های بیشتری در این خصوص صورت بگیرد. خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که منابعش بر مصارفش می‌چربد. همچنین این استان با مساله خروج منابع مواجه است و این نشان می‌دهد خراسان رضوی مشکل منابع ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید برا اینکه باید تسهیلات تکلیفی ترمیم شود، خاطرنشان کرد: تسهیلات تکلیفی دیگری که در مصوبات دولت و بانک‌های مرکزی تاییدیه آن اخذ شده، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که پیشرفت خوبی در این خصوص وجود ندارد.

مرتضوی تصریح کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران مشتاقند در حوزه خدمات به خصوص در زمینه احداث هتل و اقامتگاه در این استان سرمایه‌گذاری کنند که این موضوع نیاز به یکسری مجوز دارد. سرمایه‌گذاری در این حوزه برای خراسان رضوی به شدت اشتغال‌زا خواهد بود. همچنین با توجه به فروکش کرونا و افزایش ورود زائر و به خصوص رشد گردشگری سلامت در خراسان رضوی، احساس می‌کنم اشتغال در خراسان رضوی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: مسئولان و دستگاه‌ها گلوگاه‌ها و مشکلات اداری را رفع کنند. مانند دوران دفاع مقدس باید برای ایجاد اشتغال قرارگاه تشکیل داد. فرماندهی قرارگاه در خراسان رضوی هم با استاندار است. تمام دستگاه‌ها و بانک‌های عامل باید کمک کنند. هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که متولی اشتغال است چون قانون اساسی تکلیف کرده تمام دستگاه‌ها متولی اشتغال هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha