• دوشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401080905772
  • خبرنگار : 30057

برنامه‌های نمایشگاه گیاهان دارویی برای توسعه صادرات شرکت‌های فناور

برنامه‌های نمایشگاه گیاهان دارویی برای توسعه صادرات شرکت‌های فناور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از حضور کشورهای خارجی در این‌ نمایشگاه خبر داد و گفت: قرار است شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه گیاهان دارویی با نمایندگان خارجی جلساتی برای انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری مشترک در نمایشگاه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیف سهندی با بیان اینکه در بخش بین‌المللی این نمایشگاه هیات‌های تجاری از ۷ کشور حضور می‌یابند، گفت: تعدادی از هیات‌های تجاری کشورهای مختلف برای بازدید از دستاوردهای فناورانه حوزه گیاهان دارویی ایرانی به ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران می‌آیند.

وی عراق، عمان، روسیه، ازبکستان، افغانستان، صربستان و بلاروس را از جمله کشورهایی دانست که در این نمایشگاه حضور دارند و اظهار کرد: برای تعاملات بیشتر شرکت‌های ایرانی و طرف خارجی جلسات مختلفی را در نظر گرفتیم و طی این جلسات، شرکت‌های داخلی توانمندی‌های خود را عرضه می‌کنند و از طرف خارجی نیز نیازها اعلام خواهد شد تا طی برگزاری جلسات B۲B، به توافقاتی جهت تعاملات فناورانه برسند.

به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران، سهندی برگزاری کارگاه‌های آموزشی بین‌المللی با هدف آشنا کردن شرکت‌های دانش‌بنیان با بازارهای صادراتی را از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه نام برد و یادآور شد: در این راستا شرکت‌های مدیریت صادرات در حاشیه نمایشگاه حضور دارند تا علاوه بر بررسی شرکت‌ها و نفرات خارجی برای تعاملات فناورانه، چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر ورود به عرصه بین‌المللی را رفع کنند. 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی تاکید کرد: برای تعاملات فناورانه در حوزه گیاهان دارویی نیز برنامه‌هایی با کشورهایی نظیر ونزوئلا و ایتالیا خواهیم داشت تا بعد از نمایشگاه جلسات مذاکره ادامه یابد. تصور ما این است که بین ۱۰ تا ۱۵ جلسه B۲B داشته باشیم.

ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران، از فردا سه‌شنبه، ۱۰ تا جمعه ۱۳ آبان‌ماه در محل مصلای بزرگ امام خمینی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha