• دوشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1401080905669
  • خبرنگار : 71460

۲۵ لحظه ماندگار تاریخ جام جهانی (قسمت دوم)

۲۵ لحظه ماندگار تاریخ جام جهانی (قسمت دوم)

در ادامه معرفی ماندگارترین لحظه‌های تاریخ جام جهانی، به سراغ بخش دوم می رویم و ۵ لحظه منتخب دیگر از تاریخ این رقابت‌ها را بررسی می‌کنیم.

 دومین بخش از لحظات ماندگار جام جهانی به انتخاب تحریریه ایسنا را در زیر مشاهده می‌کنید:

۲۰- دادن ۳ کارت زرد به یک بازیکن

۲۵ لحظه ماندگار تاریخ جام جهانی (قسمت دوم)

 استرالیا و کرواسی در دور گروهی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به مصاف هم رفتند. در این بازی اتفاقی عجیبی رخ داد. گراهام پل، داور مشهور انگلیسی در این بازی به اشتباه یوسیپ سیمونیچ را بعد از دادن کارت زرد دوم اخراج نکرد تا در دقایق پایانی بازی برای بار سوم به این بازیکن کارت زرد نشان دهد و سپس او را اخراج کرد.

این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید تا استرالیا پایین‌تر از برزیل با ۴ امتیاز در رتبه دو قرار گیرد و به دور حذفی مسابقات صعود کند.

۱۹- پرتاب آب دهان از سوی رایکارد به رودی فولر

۲۵ لحظه ماندگار تاریخ جام جهانی (قسمت دوم)

جنجال در دیدار هلند و آلمان غربی باعث شد تا ۲ کارت قرمز و ۴ کارت زرد در دو دقیقه به بازیکنان داده شود.  

بازی‌های آلمان و هلند همیشه حساسیت‌های زیادی داشته است. یک مثال بارز آن در جام‌جهانی ۱۹۹۰ رخ داد. فرانک رایکارد دو بار به سمت رودی فولر آب دهان پرت کرد و داور مسابقه نیز برای آرام کردن این قضیه هر دو بازیکن را از زمین مسابقه اخراج کرد. البته این دو بعدها با هم آشتی کردند اما صحنه پرتاب آب دهان رایکارد به رودی فولر برای همیشه به عنوان یکی از زشت‌ترین و ماندگارترین صحنه‌های فوتبالی باقی ماند.

۱۸- اوت دستی میلاد محمدی

۲۵ لحظه ماندگار تاریخ جام جهانی (قسمت دوم)

میلاد محمدی در دقایق پایانی دیدار با اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ تصمیم گرفت به صورت آکروباتیک اوت دستی خود را انجام دهد که در انجام این کار موفق نمی‌شود و تعادل خود را از دست می‌دهد. البته محمدی در ادامه تصمیم گرفت به صورت ساده این اوت را انجام دهد و در نهایت در کارش موفق شد.

۱۷- بیرون کشیدن تیم کویت در جریان جام جهانی ۸۲

۲۵ لحظه ماندگار تاریخ جام جهانی (قسمت دوم)

در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا، تیم ملی فرانسه با نتیجه ۳-۱ از کویت پیش بود که گل چهارم هم به ثمر رسید. اما پیش از گل، صدای سوتی که به نظر می‌رسید از سوی تماشاگران به صدا درآمده باشد، شنیده شد. بازیکنان کویت مدعی بودند سوت داور را شنیده و بازی را متوقف کرده‌اند. با این حال داور گل را پذیرفت. شیخ احمد، رییس فدراسیون کویت وارد زمین شد و در اعتراض به این تصمیم، تیم را بیرون کشید. در ادامه داور گل را مردود اعلام کرد و شیخ کویتی نیز تصمیم به ادامه بازی گرفت.

۱۶- چشمک زدن رونالدو بعد از اخراج هم تیمی پیشین

۲۵ لحظه ماندگار تاریخ جام جهانی (قسمت دوم)

حضور رونالدو در منچستریونایتد حساسیت دیدار پرتغال - انگلیس را در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بیش‌تر کرده بود. رونالدو در میانه‌های بازی زمینه اخراج وین رونی را از زمین بازی فراهم کرد و بعد به سوی نیمکت خود چشمک زد. بازیکنانی چون فرانک لمپارد، استیون جرارد و جیمی کاراگر پنالتی خودشان را از دست دادند. رونالدو پشت توپ قرار گرفت و به زیبایی توانست برای تیمش گلزنی کند و انگلیس را حذف کند. 

این صحنه رونالدو نیز یکی از صحنه‌های ماندگار جام جهانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha