• شنبه / ۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401080704380
  • خبرنگار : 50126

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان:

مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام در مهارت‌آموزی موفق عمل کرده است

مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام در  مهارت‌آموزی موفق عمل کرده است

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام با ابراز رضایت از محیط آموزشی و فعالیت‌های مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام گفت: این مرکز الگو و پیش‌قراول سایر مراکز آموزشی علمی کاربردی استان در عرصه مهارت آموزی است.

دکتر «منصور احمدی» در بازدید از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام ضمن تقدیر از بهینه‌سازی فضا و استقرار تجهیزات آموزشی در این مرکز، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی رسالت‌های مشترک آموزشی بخصوص در مؤلفه‌ی مهم مهارت آموزی دارند و جهاد دانشگاهی در این حوزه خوب درخشیده است و انتظار می‌رود بهتر از سایر شعبات علمی کاربردی عمل کرده و تبدیل به برند در بخش مهارت آموزی شود.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با فعالیت در حوزه اشتغال بخصوص رشد و تکثیر گیاهان دارویی و همچنین رشته‌های مهارتی دیگر در مرکز علمی کاربردی می‌تواند به خوبی در زمینه ایجاد شغل ایفای نقش کند، گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به رسالت‌های مختلفی که در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و پژوهشی دارد می‌تواند با ارائه طرح و برنامه‌های نوآورانه بویژه در جذب رشته‌های تحصیلی علمی کاربردی زمینه‌ی تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را بیش از گذشته فراهم سازد.

احمدی بر رشد و ارتقای مرکز نوآوری آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام تاکید کرد و گفت: این مرکز الگو و پیش‌قراول سایر مراکز آموزشی علمی کاربردی استان در عرصه مهارت آموزی است و مشکلاتی که در دیگر مراکز است اینجا وجود ندارد.

«سیدغلامرضا حسینی» ، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام نیز اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی به دنبال احداث مجموعه‌ای متفاوت از سایر دانشگاه‌ها نیست بلکه براساس کمبودهایی که در جامعه وجود دارد به دنبال راه‌اندازی رشته‌های مهارتی و ایجاد شغل است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی واحد ایلام با راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان در استان و حمایت و پرورش ایده‌ها در جهت ایجاد شغل‌های نوظهور ، راه‌اندازی مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی، خانه خلاق و نوآوری ظرفیت‌های مناسبی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان و هدایت آنها به سمت شرکت‌های دانش بنیان دارد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: رشته‌های نو و جدیدی در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام در حال تدریس است که با در نظر گرفتن اینکه بیشتر این دانشجویان را زنان تشکیل می‌دهند، با راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری فضای مناسبی برای پرورش ایده‌های دانشجویان و فارغ التحصیلان و اشتغال آنها فراهم شده است.

حسینی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در محیط دانشگاه تصریح کرد: پس از گذر از مقوله‌ی ویروس منحوس کرونا با برنامه‌ریزی‌های خاص در حوزه فرهنگی سعی می‌شود در ایجاد نشاط و پویایی دانشجویان در سال تحصیلی پیش رو گام‌های مؤثری برداشته شود.

«شهریار رستمی» ، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام نیز با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی با برگزاری برنامه‌هایی مانند مناظرات دانشجویی، گفتمان‌سازی ، نشست‌های تخصصی، علمی و دانشگاهی، تریبون آزاد، همچنین انجام نظرسنجی در مرکز افکارسنجی دانشجویان و خبرگزاری ایسنا سعی در حفظ ماهیت فرهنگی جهاد دانشگاهی داشته‌ و در این زمینه پیش‌رو بوده است، اظهار کرد: با توجه به حضوری شدن کلاس‌های آموزشی و گذر از دوران شیوع ویروس کرونا اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مرکز تقویت می‌شود.

 در این دیدار کارکنان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام نکته نظرات و پیشنهادات خود را در راستای تقویت و بهبود برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha