• چهارشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401080402726
  • خبرنگار : 50026

اهمیت پدافند غیرعامل برای مردم ملموس شود

اهمیت پدافند غیرعامل برای مردم ملموس شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از اجرای ۲۸ عنوان برنامه طی هفته پدافند غیرعامل در استان خبر داد و گفت: متاسفانه اهمیت پدافند غیرعامل برای مردم ملموس نیست.

محمدرضا طالبی امروز چهارشنبه ۴ آبان در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: از چهارم تا ۱۱ آبان به نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: پدافند غیرعامل شامل مجموعه‌ای از اقدامات غیرمسلحانه است که باعث بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه اهمت پدافند غیرعامل برای مردم ملموس نیست، افزود: شاید در زمینه آموزش‌ها و معرفی و بیان اهمیت آن سهل انگاری و کوتاهی کرده‌ایم.

طالبی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف زیستی، نظامی، سایبری، شهری باید به نحوی عمل کنیم که بتوانیم خسارات موجود در مقابل اقدامات احتمالی نظامی دشمن را به حداقل برسانیم‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سیاست‌های پدافند غیرعامل در ۱۳ بند تعیین و ابلاغ شده است، گفت: ۱۱ کارگروه در دستگاه‌های اجرایی استان شامل دفاع، زیستی، زیربنایی، انرژی، فرهنگی، سایبری، حمل و نقل، کشاورزی، حقوقی و امداد و نجات تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بحث پراکندگی یکی از اصول پدافند غیرعامل است، افزود: شهرک‌های صنعتی باید در روستاها پراکنده شود تا نیز شاهد اشتغالزایی و هم مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه درست است که از نظر نظامی و دفاعی از توانمندی بالایی برخوردار هستیم اما جنگ یک موضوعی است که نمی‌توان از آن غافل شد، افزود: ۲۸ عنوان برنامه طی هفته پدافند غیرعامل در استان اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی تهیه شده است و طی چند سال اخیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، رزمایش‌های دوره‌ای، طرح‌های مختلف پدافند غیرعامل و احداث و راه اندازی آزمایشگاه دامپزشکی را در دستور کار داشتیم.

طالبی با بیان اینکه این آزمایشگاه تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته است، یادآور شد: در تراکم سازی‌ها مشکلاتی برای زیرساخت‌ها داریم، اما اگر ارتفاع ساختمان‌ها کمتر باشد قطعا آسیب کمتری به آنان وارد خواهد شد و از طرفی باید سیستم اعلان خطر و هشدار در تمامی ساختمان‌ها و دستگاه‌ها فعال باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha