• شنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401073016649

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس:

نرخ ۷.۲ درصدی بیکاری تابستان در فارس

نرخ ۷.۲ درصدی بیکاری تابستان در فارس

ایسنا/فارس معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، با بیان اینکه نرخ بیکاری فصل تابستان سال ۱۴۰۰ این استان ۶.۴ درصد بود، از افزایش این شاخص خبر داد و گفت: نرخ بیکاری فصل تابستان ١٤٠١ برای استان فارس ٧.٢ درصد بوده که البته در مقایسه با نرخ ۸.۹ درصدی کشور، پائین‌تر است.

سعیدرضا زارعی شنبه ٣٠ مهر در یک کنفرانس خبری که به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی برگزار شد، با یادآوری اینکه سازمان آمار ایران؛ تنها مرجع رسمی اطلاعات آماری محسوب می‌شود، گفت: داده‌های فراوانی در بانک اطلاعات نگهداری می‌شود که برای تبدیل آنها به داده آماری، سازمان ملی آمار، از سال ۹۶ سامانه‌هایی را طراحی کرد.

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس همچنین اعلام کرد که سرشماری ١٤٠٥ براساس آمارهای ثبتی مبنا خواهد بود و در زمان و هزینه صرفه جویی خوبی می‌شود.

زارعی با بیان اینکه هویت، محل اقامت و کسب و کار سه کد مهم در این سرشماری است، به ویژگی سرشماری ثبتی مبنا اشاره و دسترسی سریع به اطلاعات، تولید آمار به صورت مستمر، کاهش تعداد سوالات، کاهش تناقض‌ها، افزایش پوشش واحدهای زمانی و ...را از مهمترین این ویژگی‌ها بیان کرد.

او خاطرنشان کرد: امسال مرکز آمار ایران برای تمام استان‌ها، تفکیک و تقسیم نواحی برای آزمایش سرشماری را آغاز کرده است.

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس اعلام کرد که سرشماری ثبتی مبنا به صورت آزمایشی امسال در دو شهر لپویی و صدرا اجرایی می‌شود.

زارعی همچنین ضمن اشاره به آمار ۷.۲ درصدی نرخ بیکاری فصل تابستان امسال در فارس، این عدد را در مقایسه با میانگین ۸.۹ درصدی کشور، پائین‌تر اما نسبت به عدد ۶.۴ درصدی تابستان سال ۱۴۰۰ استان فارس، بالاتر دانست.

او همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان ۱۴۰۱ را  ٣٦ درصد و کشور را ٤١ درصد ذکر و نسبت اشتغال فارس در همین بازه زمانی در استان را ٣٣.٤ و کشور را ٣٧.٣ اعلام کرد.

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس ادامه داد: نرخ تورم ١٢ ماهه تا شهریورماه امسال در فارس ٤٠.٩ درصد و در کشور ۴۲.۱ درصد بوده است.

زارعی با بیان اینکه نرخ تورم ماهانه در فارس در شهریور امسال١.٩ درصد و ٢.٢ درصد در کشور گزارش شده، گفت: تورم نقطه به نقطه در شهریورماه امسال برای فارس ٤٦.٧ درصد و ٤٩.٧ درصد هم در کشور ثبت شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha