• پنجشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401072815430
  • منبع : نمایندگی سمنان

‍ساماندهی مدارس کانکسی استان سمنان

معاون وزیر: دولت سیزدهم به دنبال مردمی سازی آموزش و پرورش است

 معاون وزیر: دولت سیزدهم به دنبال مردمی سازی آموزش و پرورش است

ایسنا/سمنان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی کشور از آنچه مردمی سازی آموزش و پرورش می خواند به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار دولت سیزدهم در حوزه وزارت آموزش و پرورش نام برد.

‍  محمود زاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی کشور در شورای آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش به عنوان عالی ترین نهاد محلی سیاست گذاری در حوزه آموزش و پرورش، می تواند زمینه ظهور و بروز مردم را در تحقق اهداف عالیه تعلیم و تربیت در تمامی سطوح مهیا سازد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی کشور گفت: سرمایه انسانی بزرگترین و با ارزش ترین سرمایه کشور است.

وی به رسالت های آموزش و پرورش پرداخت و افزود: ماموریت انسان سازی، آینده سازی و تربیت نیروی انسانی از ماموریت های ویژه آموزش و پرورش است و به این واسطه می توان به نقش بسیار مهم آموزش و پرورش پی برد.

 معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش باید محلی برای تعامل و گفتگو به جهت ارائه راهکارهای مناسب در حوزه رفع مشکلات آموزش و پرورش باشد.

وی بر لزوم توجه به سند تحول بنیادین تاکید و اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش به واقع قرارگاه اصلی اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی کشور ادامه داد: افزایش بهره وری در سطح آموزش و پرورش از دیگر موضوعاتی است که باید به صورت ویژه مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: ارتقاء عدالت اجتماعی از جنبه کیفیت بخشی به مسائل آموزشی از تاکیدات ریاست جمهوری است که برنامه ریزی های لازم در این خصوص در دستور کار قرار دارد.

 محمودزاده افزود: مردمی سازی آموزش و پرورش به منظور پر رنگ نمودن نقش مردم در مباحث مرتبط با آموزش و پرورش از دیگر برنامه های دولت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش های ترکیبی و تلفیقی با استفاده از فضای مجازی و با مساعدت والدین باید در دستور کار باشد.

‍ساماندهی مدارس کانکسی استان سمنان

‍  استاندار سمنان نیز با اشاره به ظرفیت ها و چالش های آموزش و پرورش در استان گفت : در بحث سخت افزاری فضاهای آموزشی مدارس استان مشکلی وجود ندارد ولیکن توجه به حوزه نرم افزاری و تجهیزات مدارس امری حائز اهمیت و ضروری است.

هاشمی تصریح کرد: استان سمنان در حوزه دانشگاه، مدارس، آموزش و دانش پژوهی وضعیت مطلوبی داشته و در بحث باسوادی نیز رتبه های برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

 استاندار سمنان اضافه کرد: در حوزه مشارکت های مردمی نیز مردم استان سمنان پیشگام بوده و هستند و نقش خیرین در این میان بسیار پر رنگ است .

 وی خاطرنشان کرد: از محل‌ سفر ریاست جمهوری به استان نیز تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزش پرورش در اولویت قرار گرفته و تخصیص اعتبار صورت گرفت.

هاشمی گفت: در استان سمنان الحمدالله مدرسه خِشتی و گلی وجود نداشته و برنامه های لازم برای ساماندهی برخی مدارس کانکسی موجود در استان تدوین شده و در حال اجراست.

استاندار سمنان اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی یکی از دغدغه های موجود در حوزه آموزش و پرورش در سطح کشور و همچنین استان سمنان است که باید با یک‌نگاه زیرساختی رسیدگی به این‌ مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بحث مهارت آموزی و توجه به هنرستان ها برای آماده سازی دانش آموزان جهت ورود با آمادگی بیشتر به دانشگاه ها، در دستور کار قرار داشته و باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha