• چهارشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401072715028
  • خبرنگار : 50212

رییس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد:

ورود خردمندانه دستگاه قضا در اتفاقات اخیر و پرهیز از تصمیمات شتابزده و غیرمستند

ورود خردمندانه دستگاه قضا در اتفاقات اخیر و پرهیز از تصمیمات شتابزده و غیرمستند

ایسنا/مرکزی رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دستگاه قضائی در اتفاقات اخیر خردمندانه و با تدبیر ورود کرده و شتابزده، عجولانه و غیرمستند تصمیم نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شهرستان ساوه نیز مانند برخی نقاط کشور متاثر از حوادث و اتفاقات ناخوشایند اخیر بود، اظهار کرد: دستگاه قضا در اتفاقات اخیر ورود خردمندانه و باتدبیری داشته و شتابزده، عجولانه و غیرمستند تصمیم نمی‌گیرد، بلکه براساس بررسی‌های دقیق، مستند و قانونی و با اخذ گزارشات موثق از مراجع نظارتی، انتظامی و ضابطین قضائی عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر چه هم اکنون شرایط آرامی در جامعه وجود دارد اما تراکم کاری دستگاه قضائی در رسیدگی به مسائل اخیر بسیار بالا و اقدامات انجام شده قابل تقدیر است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی افزود: بخشی از افرادی که در این اتفاقات به میدان آمدند جوانان و نوجوانانی بودند که فریب خورده فضای تبلیغاتی مسموم بودند و تحت تاثیر این تبلیغات در میدان حاضر شدند، اما دست به ساختارشکنی و هنجارشکنی نزدند و اقدام مجرمانه‌ای مرتکب نشدند که براساس منویات رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس قوه‌قضائیه برخورد همراه با رافت و پیشگیرانه با آنان صورت گرفت تا والدین آنها هم آگاهی بیشتری داشته باشند و مراقب فرزندان خود بوده و از تکرار اینگونه اقدامات جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: بخش دیگری از افراد بودند که در میدان حضور کمرنگی داشتند اما در فضای مجازی نقش لیدر این جریانات را داشته و با سرویس‌ها و شبکه‌های معاند و نیز فضاهای مخربی که این روزها علیه کشور راه افتاده ارتباط دارند.

او بیان کرد: تخریب و سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی و زیر سوال بردن ارزش‌های ملت ایران از جمله فعالیت های شبکه های معاند و امپراطوری رسانه‌ای غرب بود که عده ای نیز با این جریانات همراه شدند که اکثر آنها شناسایی و دستگیر شده و مابقی نیز دستگیر خواهند شد و با این افراد برخورد سخت قانونی و عادلانه‌ای خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: عده‌ای در این حوادث آتش بیار معرکه و جریاناتی شدند که در طول تاریخ انقلاب و دوران سیاه حضور استعمار قصد انزوای نظام اسلامی و ضربه زدن به آن را داشتند، اما با هوشیاری و بصیرت ملت نقشه‌های آنان خنثی شد و در عملیاتی کردن توطئه‌های خود ناکام ماندند.

وی بیان کرد: این افراد در حوادث اخیر فریب انسان‌هایی را خوردند که برای ما ارزش حیات قائل نیستند و نه به دنبال حقوق زن در جامعه هستند و نه حقوق مرد را می‌شناسند و اقوام گوناگون برایشان معنا ندارد، بلکه به دنبال به خطر انداختن منافع عمومی ملت ایران هستند.

او گفت: متاسفانه عده ای بعضا ندانسته اما با طرح و نقشه و نیز سناریوی دشمن با آموزشی که در فضای مجازی دیدند، وارد میدان شدند و دست به تخریب اموال عمومی و آتش زدن بیت المال نظیر اتوبوس، آمبولانس و ... زدند و به جامعه خسارت وارد کردند.

این مقام قضائی در استان مرکزی با اشاره به اینکه خوشبختانه میزان خسارت وارده در استان بسیار محدود بوده است، افزود: قطعا دستگاه قضا با این افراد برخورد بسیار جدی، قاطع، قانونی، دقیق کرده و دادرسی بسیار عادلانه‌ای درخصوص آنها خواهد داشت. خسارت‌هایی در جریان این اتفاقات به بیت المال و حتی مردم وارد شده است که درخواست می‌شود افراد حقیقی و حقوقی خسارت دیده با تنظیم شکایت و ارائه دادخواست مطالبات خود را بیان کرده و یقین بدانند که با قاطعیت رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: خسارت‌های وارده از خسارت زنندگان دریافت و مجازات قانونی متناسب با رفتار صورت گرفته در چارچوب قانون برای آنان در نظر گرفته و اجرایی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی همچنین در سفر به ساوه در معیت رئیس دادگستری و دادستان ساوه از دادسرای این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده های شعب دادیاری، بازپرسی و اجرای احکام کیفری قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha