• چهارشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401072715015
  • خبرنگار : 71661

«امنیت ملی» و «جذب استعدادها»، محورهای برنامه سیاسی رئیس هنگ‌کنگ

«امنیت ملی» و «جذب استعدادها»، محورهای برنامه سیاسی رئیس هنگ‌کنگ
جان لی

مدیر اجرایی هنگ‌کنگ در نخستین سخنرانی خود برای ارائه سیاست‌هایش، بر افزایش توان رقابتی، جذب استعدادهای خارجی و لزوم تقویت امنیت ملی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود اینکه برخی دولت‌های غربی از جمله آمریکا گفته‌اند که تضعیف حقوق و آزادی‌ها در هنگ‌کنگ به فضای تجاری این جزیره آسیب زده و فرار مغزها را در پی داشته، اما جان لی، مدیر اجرایی هنگ‌کنگ متعهد شد که کنترل‌ها را تشدید کند و به دستور شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین درباره هنگ‌کنگ اشاره کرد.

لی گفت: ما نظام قانونی را تشدید کرده و سازوکارهای اجرای قانون را تقدیم می‌کنیم تا از امنیت ملی حفاظت کنیم. این قوانین جدید بر حوزه‌هایی مانند امنیت سایبری، تامین مالی جمعی و اطلاعات نادرست اعمال خواهد شد.

جان لی که در ماه ژوئیه به عنوان مدیر اجرایی هنگ‌کنگ آغاز به کار کرد و در سال ۲۰۲۰ از سوی آمریکا به دلیل سرکوب اعتراضات این جزیره تحریم شد، درباره حدول زمانی اعمال این سیاست‌ها و قوانین صحبت نکرد.

جان لی که تجربه اقتصادی و مالی چندانی ندارد، با چالش‌های متعددی برای احیای درآمد هنگ‌کنگ به عنوان مرکز مالی مواجه است، جایگاهی که در پی سال‌ها آشوب به رقبایی مانند سنگاپور رسید.

اقتصاد هنگ‌کنگ در آن زمان نسبت به سال قبل ۱.۳ درصد کوچک‌تر شد.

با افزایش کنترل چین بر آزادی‌های سیاسی این جزیره و رویکرد سفت و سخت در مواجهه با همه‌گیری کرونا،  حدود ۲۰۰ هزار شهروند خارجی و شهروند هنگ‌کنگ از جمله جوانان این جزیره را ترک کرده‌اند، جوانانی که در خط مقدم تظاهرات حامی دموکراسی حضور داشتند.

لی در سخنرانی خود گفت: شکوفایی و ثباتی که امروز از آن بهره‌مندیم، نیاز به حفاظت دارد. ما که از هرج و مرج به قانون رسیده‌ایم، باید نسبت به خطرات و تهدیدها هوشیار بوده، آینده‌نگری داشته و بکوشیم تا از حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه‌ حفاظت کنیم تا با هوشیاری خطرات را دفع کنیم.

او گفت که به افرادی که در یک سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون دلار هنگ کنگ (۳۱۸ هزار دلار آمریکا) درآمد داشته یا فارغ‌التحصیلان ۱۰ دانشگاه برتر دنیای با سه سال سابقه کار هستند، ویزای دو ساله اعطا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha