• چهارشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1401072714907
  • خبرنگار : 71613

محسن ربانی: قهرمانان را رها نکنید/ نباید ارزش مدال آسیایی‌ نوجوانان را کم کرد

محسن ربانی: قهرمانان را رها نکنید/ نباید ارزش مدال آسیایی‌ نوجوانان را کم کرد

قهرمان سابق دوومیدانی عملکرد تیم ملی نوجوانان در قهرمانی آسیا را خوب دانست و تاکید کرد: نباید با حرف‌هایی از این دست که افزایش تعداد مدال‌های ایران به دلیل عدم حضور چین و ژاپن بوده است،‌ ارزش مدال‌های ایران را کم کرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی دوومیدانی ایران که با ۲۵ ورزشکار در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا شرکت کرد، در نهایت با کسب ۱۳ مدال (۴ طلا، ۴ نقره و ۵ برنز) در جایگاه چهارم تیمی قرار گرفت.

محسن ربانی مربی دوومیدانی و عضو کادر اعزامی به مسابقات، در مورد عملکرد ورزشکاران ایران به خبرنگار ایسنا گفت: خوشبختانه نتیجه خیلی خوبی رقم خورد. هر چند به گفته خیلی‌ها چین و ژاپن شرکت نکرده بودند اما در ماده‌هایی که ورزشکاران ما حضور داشتند، رکوردهای خوبی بدست آوردند.

او در ادامه افزود: با توجه به اینکه این مسابقات چند سالی به دلیل کرونا برگزار نشده بود، کشور کویت هم نگاه خیلی خوبی داشت و ورزشکاران ما هم خوب بودند. نتایج به دست آمده در قهرمانی آسیا این نوید را می دهد که در صورت مدیریت و هدایت مناسب، تیم جوانان و بزرگسالان خوبی در آینده داشته باشیم.

ربانی با تاکید بر اینکه فدراسیون نباید ورزشکاران نوجوان حاضر در قهرمانی آسیا را رها کند، ادامه داد: باید برنامه مناسبی برای این ورزشکاران در نظر بگیرد، حمایت کند و به مسابقات مختلف اعزام شوند. دیگر این ورزشکاران کم‌تجربه نیستند. فدراسیون باید افق دید خوبی برای آنها در نظر بگیرد و مثل دوره‌های قبل که قهرمانان زیادی در این رده داشتیم و رها شدند، دیگر این نفرات رها نشوند.

او در مورد اینکه برخی افزایش تعداد مدال‌های ایران در چهارمین دوره قهرمانی نوجوانان آسیا را به نبود ژاپن و چین نسبت داده‌اند، گفت: چین و ژاپن دو قدرت بزرگ آسیا هستند اما در هر مسابقه‌ای امکان عدم حضور برخی از کشورها وجود دارد. رکوردهای ورزشکاران ما که با آن مدال گرفتند خوب بود. اگر چین و ژاپن هم می آمدند باز هم این رکوردها قابل احترام بود. اگر رنکینگ پرش با نیزه آسیا را نگاه کنید، اصلا چین و ژاپن مطرح نیستند که برای ارشیا مصدقی (برنده مدال نقره در پرش با نیزه) خطری ایجاد کنند. نباید با این حرف‌ها ارزش کار و مدال ورزشکاران را کم کرد.

ربانی در مورد حضور قهرمانان سابق دوومیدانی به عنوان کادر فنی تیم ایران در قهرمانی آسیا گفت: تیم و کادر خوب و همدلی داشتیم. همه دوست داشتند تیم نتیجه بگیرد. سال‌ها در مسابقات مختلف شرکت کرده بودم و این همدلی در تیم کم نظیر بود. مربیان هم از قهرمانان سابق دوومیدانی بودند. البته کادر فنی قبلی هم زحمت کشیده‌اند اما این کادر فرق داشت. امیدوارم فدراسیون تدبیری اتخاذ کند که اعزام پرتعداد ورزشکاران تداوم داشته باشد تا دوومیدانی به جایگاه واقعی خود در آسیا و جهان برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha