• دوشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401072513799
  • خبرنگار : 50416

توزیع ۲۰۰۰ بسته مهر تحصیلی در ملایر

توزیع ۲۰۰۰ بسته مهر تحصیلی در ملایر

ایسنا/همدان ۲۰۰۰ بسته نوشت‌افزار و کیف مدرسه در قالب "طرح مهر تحصیلی" با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات شادروان سیف‌الدوله و در استای اجرای نیت واقف در ملایر توزیع شد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر دوشنبه ۲۵ مهرماه در این آیین در پارک بانوان ملایر، اظهار کرد: امیدوار هستیم با استفاده از بخشی از درآمد موقوفات ملایر، گام‌های بلندی در راستای توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه حوزه درمان و احداث بیمارستان برداریم و مردم هرچه بیشتر طعم شیرین وقف را بچشند.

سلمان اسماعیلی به ظرفیت‌های ویژه وقف در شهرستان اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر نشست‌ها، توافق‌ها و هم‌اندیشی‌هایی با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر برگزار شده تا با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های وقف، گام‌های بلندتری در توسعه اقتصادی این شهرستان برداشته شود.

اسماعیلی با بیان اینکه توزیع بسته‌های مهر تحصیلی نماد یک کار نیک و شایسته است، تاکید کرد: ملایر در سطح کشور، از نظر وقف دارای شناسنامه و رتبه‌دار است.

وی با اشاره به خدمات مجموعه اوقاف و امور خیریه در طول سال علاوه بر بسته‌های مهر تحصیلی و کمک آموزشی، خدمات و اقدامات وقف در حوزه درمان، آموزش و عام‌المنفعه را ویژه و قابل تقدیر خواند و افزود: همراهی اوقاف و امور خیریه این شهرستان و استان ستودنی است.

نیت شادروان سیف الدوله بیشتر در حوزه آموزشی و درمانی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در ادامه اظهار کرد: شادروان سیف‌الدوله یکی از بزرگترین واقفان ملایری است که ثلث مال خود را در این شهرستان وقف کرده است.

حجت الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی تصریح کرد: نیت این واقف خیراندیش بیشتر در حوزه‌های آموزشی و درمانی است و تاکنون چند باب مدرسه در راستای اجرای نیت واقف احداث شده است.

وی از پیگیری هایی برای احداث بیمارستان طبق نیت واقف در شهرستان خبر داد و بیان کرد: موقوفات قرآنی یکی از نیازهای اساسی است و از واقفان و خیران انتظار داریم در موضوعات قرآنی ورود کنند و با وقف پول نیز جزء خیران باشند.

زین‌العابدینی شهرستان ملایر را ابداع کننده طرح مهر تحصیلی در کشور دانست و گفت: ملایر این ایده را مطرح کرد و این کار خیر از سال ۱۳۹۰ در ملایر و از سال ۱۳۹۲ در سراسر کشور آغاز شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز اظهار کرد: برای تهیه ۲۰۰۰ بسته نوشت‌افزار و کیف مدرسه در قالب "طرح مهر تحصیلی" ۵۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات شادروان سیف‌الدوله و در استای اجرای نیت واقف هزینه شد.

حجت الاسلام ابوذر عباسی با اشاره به اینکه اخذ مجوز تهیه این تعداد بسته مهر تحصیلی با آغاز بازگشایی مدارس همزمان نشد و به پایان مهر موکول شد، گفت: این تعداد بسته مهر تحصیلی با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و مجمع خیرین سلامت بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

عباسی از پرداخت کمک هزینه تحصیلی در طول سال بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند خبر داد و یادآور شد: بسته‌های مهر تحصیلی با کیفیت عالی از محلی تهیه و با قیمت مناسب خریداری شده که نفع آن برای جامعه معلولان کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha