• چهارشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401072010583
  • خبرنگار : 50233

به بهانه سالروز تاسیس دانشگاه جامع در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد:

دانشگاهی کارآفرین برای پاسخ‌گویی به نیازهای واقعی بازار کار

دانشگاهی کارآفرین برای پاسخ‌گویی به نیازهای واقعی بازار کار

ایسنا/سمنان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان از این دانشگاه به عنوان دانشگاهی کارآفرین و موفق در اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نام برد و گفت: تدوین رشته‌های جدید و متناسب باز واقعیات بازار سبب شده که این دانشگاه در پاسخ‌گویی به نیازهای واقعی بازار کار موفق عمل کند.

دکتر سعید محمدیان سمنانی در گفت‌وگو با ایسنا بااشاره به سی و یکمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، از این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه کارآفرین نام برد و اظهار کرد: کارآفرینی و مهارت محوری از رسالت‌های مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی با اشاره به سرانه مناسب اشتغال به کار فارغ‌التحصیلان این دانشگاه افزود: تربیت نیروی ماهر و متخصص از مهمترین اهداف اصلی دانشگاه جامع علمی و کاربردی است که پس از فارغ‌التحصیلی مستقیم به سوی بازار کار رفته و نیازهای بازار را برطرف می‌کند. با این شیوه ضمن ارایه آموزش‌های ناب و نافع و پرهیز از زیاده آموزی، عرضه تکنیسین ماهر و متخصص منطبق با نیاز بازار به سرعت انجام شود.

دکتر محمدیان سمنانی در ادامه گفت : برنامه‌های درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی باتوجه به نیازهای صنعت و بازار کار تدوین شده و دانشجو پس از گذراندن دوره آموزش‌های نظری و عملی می‌تواند وارد شغل مورد نظر شده و یا حتی خود اقدام به تاسیس شرکت کرده و کارآفرین آن حوزه شود.

وی اضافه کرد: امروزه اهمیت پیوند بین دانشگاه و بازار کار به درستی مورد توجه قرار گرفته است و علاوه بر آن بر دوره‌های مقطع‌دار، پل ارتباطی بین دانشجویان و دانش آموختگان بیکار با بازار کار قرار گرفته و برای توانمندسازی شاغلین در این دانشگاه نیز دوره‌های کوتاه مدت طراحی شده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان از ایجاد اشتغال و کار متناسب با نیاز واقعی بازار به عنوان اولویت این دانشگاه نام برد و گفت: یکی از اهداف دیگر دانشگاه جامع علمی کاربردی تضمین شغلی برای افرادی است که وارد دانشگاه می‌شوند، یعنی فرد بداند بعد از تحصیل در کدام بخش و با توجه به حرفه و تخصص خود شاغل خواهد شد تا فرصت کارآفرینی برای او ایجاد شود .

وی با اشاره به اقبال دانشجویان جدید به رشته‌های جدید این دانشگاه اظهار کرد: امسال از ۱۲۵ عنوان کد رشته جدید که به تازگی در دانشگاه جامع علمی کاربردی به تصویب رسیده ۱۰ عنوان کدرشته و ۱۲عنوان کدرشته محل در مقطع کاردانی در سطح استان از مهرماه سال جاری اجرا خواهد شد .

دکتر محمدیان سمنانی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان دارای ۱۲ مرکز علمی کاربردی در سطح استان و حدود ۲۴۰۰ نفر دانشجو است.

وی اضافه کرد: این دانشگاه در استان دارای ۱۰۸ کد رشته محل در مقطع کاردانی حرفه ای و کاردانی فنی و ۷۸ کدرشته محل در مقطع کارشناسی حرفه ای و مهندسی فناوری است که در چهار گروه صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر بر اساس نیاز بازار کار تدوین شده اند.

محمدیان سمنانی تصریح کرد: از مهمترین مزایای دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه ها می توان به پرداخت شهریه کمتر نسبت به سایر مراکز دولتی و غیردولتی، اشتغال، دریافت وام تحصیلی و معافیت تحصیلی برای آقایان اشاره کرد که تفاوت بارز و آشکاری با دیگر مراکز دانشگاهی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha