• یکشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401071708096
  • خبرنگار : 50534

مشاوره مسائل فرهنگی و اجتماعی:

تاب‌آوری نشانه تحول آدمی است

تاب‌آوری نشانه تحول آدمی است

ایسنا/زنجان روانشناس و مشاوره مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت: یادگیری و تقویت مهارت تاب‌آوری نشانه تحول آدمی است.

پریسا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تنش‌ها و مشکلات جامعه، بهره‌گیری از مهارت تاب‌آوری را ضروری دانست و اظهار کرد: شاید آدم‌هایی دیده باشیم در مقابله با مشکلات و شرایط نامناسب با موفقیت به پیروزی رسیده‌اند.

وی با اشاره به موفقیت برخی از افراد علی‌رغم شرایط نامناسب اعم از محیط و شرایط مالی‌، اجتماعی بد، افزود: یک سری افراد نیز با وجود شرایط مالی، اجتماعی و خانوادگی خوب موفقیت‌های چشم‌گیری کسب نکرده‌اند، از این رو می‌توان نتیجه گرفت که انسان با مهارت تاب‌آوری می‌تواند از مشکلات فارغ شود.

این کارشناس ادامه‌ داد: این مهارت ارثی نیست، اینکه می‌گویند آدمی متحمل است کاملاً نمی‌تواند درست باشد، در واقع تاب‌آوری یک مهارت اکتسابی است.

محمدی با بیان اینکه هر انسانی این قدرت را دارد که شرایط دشوار ذهنی خود را تبدیل به وضعیت خوب کند، ابراز کرد: خداوند متعال به انسان قدرت اختیار بخشیده، از این‌ رو آدمی قادر است سرنوشت خود را به نحوی که بهترین و درست‌ترین انتخاب برای خود است، تغییر دهد.

وی با اشاره به حیات نیلوفر در مرداب، بیان کرد: در وجود انسان استعدادها و مهارتی نهفته است که با تمرین می‌تواند آن‌ها را پرورش دهد، تحمل و تلاش در مقابل مشکلات بیرونی و درونی به صبر، تلاش و انتخاب هر کس بستگی دارد.

این کارشناس با بیان اینکه انسان قادر به ارائه پاسخ و مقابله با چالش‌های زندگی را دارد، تصریح کرد: گذر از رویدادهای ناگوار به انتخاب افراد بستگی دارد؛ در واقع پذیرش و بررسی بهترین برخورد در مواجهه با مشکلات با تمرین امکان‌پذیر است‌.

محمدی با اشاره به اینکه برای حل هر چالشی ابتدا باید با خودتان کنار بیاید، خاطرنشان کرد: بروز و تقویت مهارت همانند سایر مهارت‌های دیگر تنها با تمرین و مواجهه با سختی‌ها امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha