• یکشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401071708001
  • خبرنگار : 50026

اولین جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی/ ۲۶

تدوین نقشه گردشگری زرشک در خراسان جنوبی

تدوین نقشه گردشگری زرشک در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای اهمیت محصول مزیت دار زرشک خراسان جنوبی، تدوین نقشه گردشگری این محصول در مراحل نهایی قرار دارد.

هادی شاهوردی، امروز یکشنبه ۱۷ مهر به رسانه‌های گروهی  گفت: با حمایت‌ها و اجرایی شدن جشنواره ملی زرشک شهرستان‌های دیگر نیز با محصولات مزیت‌دار خود خواستار برگزاری جشنواره‌های ملی متعدد دیگر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: محصول زرشک در زیر مجموعه گردشگری کشاورزی مانند عناب، زعفران و انار قرار دارد و برای هر کدام می‌توان برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری انجام داد.

شاهوردی بیان کرد: در بخش گردشگری در گذشته نیز تورهای داخلی و خارجی برای محصولات زرشک و زعفران برگزار شده و اکنون با تمرکز بیشتر در زمان جشنواره در حال اجرایی شدن است و از آنجا که برداشت زرشک از مهر ماه آغاز می‌شود، سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و بخش خصوصی چندین روز قبل از جشنواره نیز اولین تور داخلی سه روزه از تهران با ۲۰ گردشگر را وارد استان کرد و از برداشت زرشک بازدید کرده و ۱۱۰ میلیون تومان آورده برای صنایع دستی داشته است.

تور گردشگری سوئیسی در جشنواره زرشک 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی ادامه داد: برای حضور تورهای داخلی و خارجی در زمان برگزاری جشنواره برنامه‌ریزی شده و تاکنون یک تور قطعی از سوییس برای اختتامیه جشنواره داریم.

شاهوردی با اشاره به جشنواره ملی زرشک گفت: با برگزاری این جشنواره برنامه‌ها با قدرت بیشتری اجرایی می‌شود و کمیته فرهنگی و گردشگری با دستگاه‌های فرهنگی در ذیل این جشنواره ایجاد شده است؛ این کمیته تاکنون سه جلسه برگزار و جمع‌بندی‌هایی انجام شده که باعث رویدادهای خوبی خواهد شد.

وی بیان کرد: علاوه بر تورهای گردشگری داخلی و خارجی که اجرایی خواهد شد، حضور خودروهای کمپر که خاص گردشگری هستند را در این جشنواره خواهیم داشت؛ یکی از موضوعات مغفول مانده همواره سرویس‌های بهداشتی در حاشیه مراسم‌ها است که امسال برای این جشنواره با فرمانداران هر شهرستان صحبت و مقرر شد که جایگاه سرویس بهداشتی در حاشیه جشنواره دیده شود را که از موضوعات بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره کاروان مهر امید را خواهیم داشت که علاوه بر برنامه‌های خاص خود، برنامه‌هایی نیز برای کودکان برگزار خواهد کرد، یادآور شد: بازدید دانش‌آموزان از بازارچه‌های صنایع دستی در حاشیه جشنواره زرشک از برنامه های جانبی است، همچنین تولید محتوا با فیلم‌برداری و عکاسی، شب شعر، مسابقه عکاسی و برپایی چادرهای عشایری با ارائه محصولات خاص آن‌ها از جمله برنامه‌های این کمیته خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha