علیرضا صلواتی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به بهرهبرداری از ۱۰ کیلومتر از کریدور شمال – جنوب کشور، اظهار کرد: این پروژه تکمیل و بارها از مسیر بازدید شد تا ایمنی آن نیز از نزدیک سنجیده شود.
وی اعتبار تخصیصی به این پروژه را ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ارزش فعلی این طرح ۱۵۰۰ میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه در ادامه این جاده دو تقاطع خواهیم داشت، ادامه داد: در حال حاضر به شکل دوربرگردان هم سطح است، اما در آینده بهشرط تأمین اعتبار تقاطع غیرهمسطح ابوزیدآباد در این جاده اجرایی میشود.
به گفته مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان، تمام اقدامات عمرانی که در حوزه راه، راهآهن و آزادراهی در کشور انجام میشود، متوجه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور است؛ درحالیکه در استان و شهرهای کوچک و بزرگ آن، شرکت با حجم کار زیاد باید خدمترسانی کند و متأسفانه در شرایط فعلی پروژههای عمرانی با معضل تورم و کمبود اعتبار روبرو است.
وی با انتقاد بر اینکه گاهی مقایسه نادرست اجرای طرحها در ایران با دیگر کشورها انجام میشود، اظهار کرد: باید بدانیم کشورهای دیگر با جنگ نابرابر تحریم روبرو نیستند و این حجم از فشار بدون شک میتوانند موانعی بزرگ برای پیشرفت و توسعه باشند که البته با تلاش مردم و مسئولان تا حدودی برای غلبه بر با این مشکلات موفق بودهایم.
صلواتی همچنین با اشاره به برخی از پروژههای عمرانی استان، گفت: شرکت ساخت در استان اصفهان ۱۶ پروژه فعال دارد و از سوی دیگر در استانهای جنوبی کشور سه پروژه آزادراهی فعال وجود دارد که پروژههای بزرگی محسوب میشوند.
وی با بیان اینکه با افتتاح آزادراه اصفهان - شیراز در سال جاری ۱۰ درصد به طول آزادراههای کشور اضافه و مسیر اصفهان به شیراز ۱۳۰ کیلومتر کوتاهتر میشود، توضیح داد: در حوزه راهآهن نیز دو پروژه مهم در دستور کار است که راهآهن اصفهان به شهرکرد ۶۲ درصد پیشرفت زیرسازی و راهآهن سریعالسیر نیز در محدوده اصفهان تا قم ۷۰ درصد پیشرفت زیرسازی داشته است.
به گفته مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان، سه پروژه آزادراهی دیگر از برنامههای این شرکت است و تا سه ماه آینده درصورتیکه بتوانیم قرارداد مشارکت را منعقد کنیم، این طرح شروع خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات