• پنجشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401063122558
  • منبع : نمایندگی سمنان

جدیت دولت سیزدهم در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

جدیت دولت سیزدهم در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، و گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده است که این امر به جد در حال پیگیری است.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه ستادحمایت از خانواده وجوانی جمعیت استان سمنان در سالن یادگار امام ره استانداری با اشاره به  مصوبه مجلس شورای اسلامی،  در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که به تایید شورای نگهبان  نیز رسید، اظهار کرد: این قانون با بیش از ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره اختیارات کاملی را برای اجرایی شدن در دستگاه های مرتبط فراهم کرده است.

وی جوانی جمعیت را یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: اجرایی شدن این قانون با اهتمام در دولت سیزدهم  جدی پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی دامنگیر برخی از خانواده‌ها شده است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم دستورات جدی برای اجرایی شدن این قانون و تحکیم خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

هاشمی تصریح کرد: در حوزه جمعیت و جوانی جمعیت کار باید دلی و جلسات عملی باشد.

استاندار سمنان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب که به جوانی جمعیت، تاکید ویژه دارند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت، پایان نامه‌ها و ایده‌های  ۷۵ هزار دانشجو و بیش از دو هزار هیئت علمی، و ۱۱ هزار فرهنگی در امر ازدواج و جوانی جمعیت بهره برد.

هاشمی با بیان اینکه با وقوع طلاق، آسیب‌های اجتماعی نیز افزایش می‌یابد ، گفت : ضروری است، در کنار ازدواج ، برنامه‌های پیشگیری از طلاق به صورت جدی پیگیری شود.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت عمومی جامعه ، خاطرنشان کرد: در هر جایی که مردم و سازمان‌های مردم‌دنهاد ورود پیدا کنند، موفق خواهیم بود.

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت جلوگیری  مهاجرت روستائیان به ویژه جوانان به شهرها ، اضافه کرد: باید علاوه بر تامین زیرساخت های روستا به حوزه اشتغال، کارآفرینی و تولید ثروت در روستاها نیز توجه شود تا مانع مهاجرت روستائیان شود.

وی مهلت پرداخت وام ازدواج را ۱۵ روز اعلام و تصریح کرد: کمتر از یک درصد جمعیت کل کشور در استان سمنان است ، اما در پرداخت تسهیلات در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۲۰ درصد اعتبارات کل کشور به واحدهای تولیدی استان اختصاص و پرداخت شده است.

وی گفت: راه‌اندازی و فعال سازی بیش از ۵۰ واحد تولیدی ۱۰۰ درصد راکد در استان سمنان بی‌شک در مقوله ازدواج موثر است،  چرا که ایجاد اشتغال عامل انگیزه برای ازدواج و تحکیم بنیان خانواده است.

هاشمی ایجاد ۱۴۰۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان را یکی از اقدامات دولت سیزهم برشمرد و گفت:این امر نشاط اجتماعی، رونق اقتصادی و تحکیم خانواده را به همراه داشت.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه نهادهای حمایتی،فرهنگی، مساجد، واحد های صنعتی و تولیدی هر کدام باید به نوبه خود در زمینه ازدواج کار کنند، خاطرنشان کرد: تامین مسکن در دولت سیزدهم با طرح نهضت ملی مسکن در حال پیگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha