• چهارشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401063022311
  • منبع : نمایندگی سمنان

برپایی اولین همایش تبیین نظام مصون‌سازی پدافند شیمیایی در سمنان

فقدان رویه واحد و نبود مدیریت منسجم چالش‌ حوزه شیمیایی‌ها در کشور

فقدان رویه واحد و نبود مدیریت منسجم چالش‌ حوزه شیمیایی‌ها در کشور

ایسنا/سمنان اولین همایش تبیین و تشریح نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی استان سمنان با حضور سید جمال الدین گوهری جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی، احمد اکرمی معاونت هماهنگ کننده قرارگاه پدافند شیمیایی و ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در سالن اجتماعات مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی سمنان برگزار شد.

سید جمال‌الدین گوهری جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی ۳۰ شهریورماه در این همایش در سالن اجتماعات مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی سمنان اظهار کرد: نبود مدیریت منسجم و رویه‌ای واحد در مواجهه با حوادث و تجهیزات کارآمد و به روز در مراکز پاسخ و عدم توجه به آمایش و استقرار صنایع شیمیایی نسبت به مراکز جمعیتی از جمله چالش‌های عمده حوزه شیمیایی کشور است.

وی ادامه داد:عدم توجه به حسابرسی و کنترل مواد شیمیایی پرخطر توسط دستگاه‌های ذیربط، نقص در شبکه یکپارچه رصد، پایش، نظارت، تشخیص و هشدار تهدیدات شیمیایی از دیگر چالش‌های عمده حوزه شیمیایی شناسایی شده در کشور است.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: نگاه اصلی نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی بر اساس مواجهه و مقابله با مواد شیمیایی پرخطری است که در زیرساخت‌ها و مراکز شیمیایی و چرخه تامین مواد شیمیایی وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش واحدهای صنعتی و نیروهای فعال در این بخش‌ها گفت: بخش عمده مواد شیمیایی پرخطر در صنایع شیمیایی وجود دارد بنابراین برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و مهارتی در این خصوص ضروری است.

گوهری افزود: راه‌اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی در قالب اجرای رزمایش با سناریوی هیبریدی در سطوح مختلف شهری، استانی، منطقه‌ای و دستگاهی برای ارتقا مصونیت در برابر تمام تهدیدات از جمله اقدامات در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: اطلاعات شناسنامه‌ای و بانک جامع اطلاعات زیرساخت‌ها، مراکز و صنایع شیمیایی کشور بایستی تهیه شود که در این زمینه استان سمنان یکی از پیشگامان بوده و در این استان این شناسنامه رونمایی شده است.

ایجاد و توسعه مرکز جامع پایش ،کنترل و ارزیابی و تدوین دستورالعمل‌ها و زیرنظام‌های چرخه پدافند شیمیایی از دیگر برنامه‌های قرارگاه پدافند شیمیایی کشور است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha