• چهارشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401063022280
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور در سمنان مطرح کرد:

توجه به "سند نظام مصون سازی" لازمه‌ی افزایش تاب‌آوری و کاهش آسیب‌ها پذیری‌ها

توجه به "سند نظام مصون سازی" لازمه‌ی افزایش تاب‌آوری و کاهش آسیب‌ها پذیری‌ها

ایسنا/سمنان معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور از ابلاغ سند نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمیایی کشور خبر داد و گفت: افزایش تاب‌آوری و کاهش آسیب‌ها پذیری‌ها مستلزم توجه جدی به اجرای سند نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمیایی است.

احمد اکرمی ۳۰ شهریورماه در اولین همایش تبیین و تشریح نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی استان سمنان در سالن اجتماعات مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی سمنان:

وی با بیان اینکه باید سه مقوله ایمنی، امنیت و دفاع در حوزه پدافند شیمیایی باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد به پیشینه کاری قرارگاه پدافند شیمایی پرداخت و افزود: قرارگاه پدافند شیمیایی کشور در سال ۹۷ به طور جدی بحث حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم را مورد پیگیری قرار داد.

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور با اشاره به اهمیت جانمایی زیرساخت‌های مهم گفت: شناسایی زیرساخت‌های حیاتی یکی از موضوعات مهم در حوزه حفاظت است و آمایش مطلوبی در این مقوله انجام شد.

اکرمی گفت: برای هرکدام از زیرساخت‌ها، کارگروه تخصصی تشکیل شده و تمام دستگاه‌های دارای زیرساخت حیاتی مکلف‌ به انجام ماموریت‌ها و وظایف خود در راستای مصون‌سازی و آمادگی پاسخ به حوادث است.

وی خاطرنشان کرد: سند نظام  مصون سازی و عملیات پدافند شیمیایی کشور تدوین و ابلاغ شده و انتظار می‌رود دستگاه‌ها این نظام را با هدف کاهش آسیب‌ها پذیری‌ها و حفاظت از زیرساخت‌ها و ایجاد تاب آوری و تداوم کارکرد انجام دهند.

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور تصریح کرد: ضربه زدن به کالاهای راهبردی کشور هدفی است که دشمن همواره دنبال می‌کند و زیرساخت‌های شیمیایی بخش مهم از اقتصاد کشور بوده و مواد شیمیایی نقش مهمی در تداوم کارکرد و فعالیت سایر زیرساخت‌های حیاتی کشور دارد.

وی با بیان اینکه مواد شیمیایی به عنوان یک هدف جذاب برای حمله دشمن تلقی می‌شود؛ادامه داد: باید با نگاه دقیق علمی و راهبری، امنیت این بخش‌ها افزایش یابد.

اکرمی اظهار کرد: اقدامات مصون سازی و آمادگی به منظور صیانت از مردم در صنایع شیمیایی سر لوحه اصلی پدافند غیرعامل است.

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور تصریح کرد: کلر یک گاز سمی صنعتی و به عنوان عامل شیمیایی در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد و رویکرد به این‌گونه مواد باید به نحوی باشد که اقدامات مصون سازی و آمادگی به منظور صیانت از مردم و حفاظت از زیرساخت‌ها در نظر گرفته شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha