• چهارشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401063021920
  • خبرنگار : 71129

تهدید علیه دموکراسی، مساله نخست رای دهندگان آمریکایی است

 تهدید علیه دموکراسی، مساله نخست رای دهندگان آمریکایی است

بر اساس یک نظرسنجی ملی جدید مشخص شد که یک پنجم رای دهندگان ثبت شده آمریکایی می‌گویند، مهمترین مساله‌ای که کشورشان با آن روبروست، تهدیدها علیه دموکراسی است اما ماهیت دقیق این تهدیدها در میان احزاب سیاسی متفاوت است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این نظرسنجی از سوی شبکه خبری NBC، مساله دموکراسی و تهدیدها علیه آن یکبار دیگر در راس فهرست مسائل بسیار مهم که ملت آمریکا با آن روبرو هستند، قرار گرفته و ۲۰ درصد از رای دهندگان آمریکایی را شامل می‌شود. موضوعات بعدی هزینه‌های معیشتی با ۱۸ درصد، شغل و اقتصاد با ۱۶ درصد و مهاجرت با ۱۲ درصد هستند. همچنین ۲۹ درصد از دموکرات‌ها، ۱۲ درصد از جمهوری خواهان و ۱۸ درصد از رای دهندگان مستقل تهدیدها علیه دموکراسی را در نظر دارند.

یکی از متداول‌ترین پاسخ‌های دموکرات‌ها عبارت بود از "سرکوب رای‌ دهندگان" و همچنین عباراتی مانند جمهوری‌خواهان، تقلب در انتخابات، ترامپیسم، حوزه‌بندی‌های نادرست انتخاباتی، کنترل دولت و افراط‌گرایان.

یکی از رای دهندگان پیشروی دموکرات گفت که اعضای جناح راست تمایلی را به نمایش گذاشته‌اند که هدفش نفوذ در نتایج انتخاباتی با محدود سازی توانایی رای دادن مردم و همچنین نادیده گرفتن حق رای مردم است چون بر این باورند که مردم از آنها حمایت نمی‌کنند.

در طرف دیگر، جمهوری خواهان تهدیدها علیه دموکراسی را بیشتر "کنترل دولت" می‌دانند. سایر اصطلاحات رایج بین رای دهندگان جمهوری خواه شامل سانسور، دموکرات‌ها، جو بایدن، فساد سیاسی، نادیده گرفتن قانون اساسی و مرز ناامن بود.

یک رای دهنده جمهوری خواه نیز گفت، تهدید علیه دموکراسی به این معناست که دولت آمریکا کنترل همه چیز را به دست داشته باشد. مردم صدایی نداشته باشند تا چیزی بگویند و یک رشته قوانین وجود داشته باشد که کنترل ما را مانند عروسک خیمه شب بازی به دست بگیرد.

"جف هورویت"، از انجمن‌های تحقیقات هارت که دموکرات است و "بیل مک‌اینترف" از شرکت استراتژی‌های نظرات مردمی که یک موسسه جمهوری خواه است، گفتند: دموکراسی برای دموکرات‌ها بیش از مستقل‌ها و جمهوری خواهان یک مساله بسیار مهم است.

هورویت افزود: جمهوری خواهان بیشتر نگران از دست دادن حق قانون اساسی خود هستند. کنترل دولتی یک مساله مهم است. به دموکرات‌ها در پرداختن به این موضوع امتیاز دادند، به طوری که ۴۰ درصد گفتند که دموکرات‌ها کار بهتری برای محافظت از دموکراسی انجام می‌دهند و ۳۳ درصد در مورد جمهوری خواهان نیز همین نظر را داشتند.

نظرسنجی مذکور در بازه زمانی نهم تا ۱۳ سپتامبر و از یکهزار نفر انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha