• دوشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401062820524
  • خبرنگار : 30188

فرش ماشینی کهنه نما، بهترین انتخاب این روزها

فرش ماشینی کهنه نما، بهترین انتخاب این روزها

فرش کهنه نما که نام دیگر آن فرش وینتیج است، یک فرش ماشینی زیبا و تلفیقی از سنت و مدرنیته بوده که نشان داد گاهی زیبایی در کهنگی می‌باشد و همیشه قرار نیست هرچه تازه و بدیع است، زیبا باشد! این فرش، انتخاب کسانی است که منازل خود را با المان‌های مدرن طراحی کرده‌اند و حالا می‌خواهند با یک فرش خاص و زیبا، جذابیت آن را تکمیل کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از فرش مرداس، در گذشته، وقتی کسی فرش دستباف نویی را می‌خرید اما رنگ تند آن برایش جذاب نبود، آن را در برابر آفتاب پهن می‌کردند تا مدت‌ها در این وضعیت بماند و رنگ و روی خود را از دست بدهد. روش دیگر، استفاده از آب، چوبک و خاکستر بود؛ در واقع فرش با ترکیبی از این سه شسته می‌شد تا تازگی خود را از دست بدهد و کهنه شود.

امروزه مراکز تولید فرش، از روش‌های جدیدی برای کهنه نما کردن این بافته استفاده می‌کنند که عمل دوا شور کردن یکی از آن‌ها است که در این روش، فرش پشم و الیاف خود را تا حدودی از دست می‌دهد و یک حالت صیقلی پیدا می‌کند.

از فرش وینتیج در چه دکوراسیونی استفاده می‌شود؟

سبک طراحی فرش وینتیج به صورت سنتی است؛ از این‌ رو شاید برخی گمان کنند این فرش برای دکوراسیون سنتی طراحی شده در حالی که این طور نیست و اتفاقاً فرش کهنه نما، در دکوراسیون‌های مدرن امروزی کاربرد دارد زیرا تضاد آن با دکوراسیون‌های امروزی، زیبایی آن را دوچندان می‌سازد.

قیمت فرش کهنه نما چند است؟

یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که خریداران فرش ماشینی دارند، قیمت آن است. قیمت فرش کهنه نما به عوامل متعددی از جمله جنس الیاف بستگی دارد. معمولاً برای بافت فرش‌های ماشینی کهنه نما، از الیاف اکرولیک، پلی استر و یا ترکیبی از این دو استفاده می‌شود.

فرش ماشینی کهنه نما، بهترین انتخاب این روزها

فرش بافته شده با الیاف اکرولیک، بسیار محبوب و پرطرفدار است زیرا چنین فرشی از نظر ظاهری با یک فرش دستباف شباهت دارد. به‌علاوه استفاده از الیاف اکریلیک در بافت فرش، دوام و ماندگاری بسیار زیادی به آن می‌بخشد و  بی‌دلیل نیست که این جنس از فرش‌های کهنه نما نسبت به فرش‌هایی که با الیاف پلی استر بافته شده، گران‌تر هستند.

از دیگر الیاف مورد استفاده در بافت فرش کهنه نما می‌توان به پروپیلن، ورجین و بی‌سی اشاره کرد. اما همانطور که گفتیم بهترین و باکیفیت‌ترین الیافی که سازندگان فرش کهنه نما از آن استفاده می‌کنند، الیاف اکرولیک است که عدم پرزدهی و ایجاد حساسیت از فواید آن می‌باشد.

مزیت خرید فرش کهنه نما از مرداس

فرش کهنه نما مزایای بسیاری دارد. از این‌رو، هر روز بر تعداد مشتریان آن افزوده می‌شود. این فرش با ظاهر ساده و در عین حال زیبای خود جذابیت را به خانه شما می‌آورد. خوشبختانه فرش کهنه نما از آن زرق و برق و نقش و نگارهای شلوغ و پیچیده فرش‌های سنتی ایرانی دور است و به دلیل همین سادگی، به خوبی با اغلب دکوراسیون‌ها هماهنگ می‌شود.

این فرش که اخیرا به شدت پرطرفدار شده و یکی از نمونه‌های پرفروش فروشگاه فرش مرداس به شمار می‌رود با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌گردد که این تفاوت قیمت به دلیل جنس نخ آن بوده و اگر شما از فروشگاه غیرمعتبر خرید کنید ممکن است جنس پلی استر نامرغوب را به عنوان الیاف مرغوب با قیمتی بالاتر به شما بفروشند که بعدها با ایجاد حساسیت و یا پرزدهی شدید فرش مواجه شوید.

فرش ماشینی کهنه نما، بهترین انتخاب این روزها

فرش مرداس، همان فروشگاهی است که می‌توانید روی آن حساب کنید. مرداس که هم به صورت آنلاین در سایت و صفحه اینستاگرام خود را فعال بوده و هم دو شعبه گالری برای خرید حضوری در تهران و شیراز دارد، با بهترین و جدیدترین طرح‌های فرش کهنه نما یا همان وینتیج، آماده جذابیت بخشیدن به دکوراسیون منازل شماست.

شما می‌توانید با شرایط پرداخت اقساطی به همراه کمترین کارمزد از فرش مرداس خرید خود را انجام دهید و با ارسال رایگان به همراه بیمه و ضمانت نامه تحویل بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha