• یکشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401062719476
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خبر داد:

عضویت بیش از ۱۱ هزار کودک در کتابخانه های عمومی خراسان شمالی

عضویت بیش از ۱۱ هزار کودک در کتابخانه های عمومی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی از عضویت ۱۱ هزار و ۳۱۵ کودک در کتابخانه های عمومی استان در بخش های شهری و روستایی خبر داد.

مهدی آریان در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: یکی از سیاست های مهم کاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور، گسترش فعالیت های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در سطح کتابخانه های عمومی برای تمامی سنین به ویژه کودکان و نوجوانان است.

آریان با اشاره به عضویت ۱۱ هزار و ۳۱۵ کودک در کتابخانه های عمومی استان، افزود: این کودکان در رده سنی زیر یک تا ۱۱ سال هستند و در حال حاضر بیش از ۱۴۱ هزار نسخه کتاب برای کودکان در کتابخانه های عمومی استان موجود است.

وی گفت: برگزاری کلاس های آموزشی کاردستی، خلاقیت مادر و کودک، اوریگامی، دیوار کوب و آبرنگ، آموزش تفکر فلسفی، نقاشی و طراحی، نشست های کتابخوانی و قصه گویی، مسابقات کتابخوانی و تهیه اسباب بازی در رشد خلاقیت کودکان از جمله اقدامات انجام شده در کتابخانه های عمومی استان در بخش کودکان است.

آریان با بیان اینکه بخش کودک کتابخانه های عمومی استان زنده و پویا است و ۶ روز هفته به کودکان اختصاص دارد، افزود: ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم جزو اولویت های کتابخانه های عمومی استان است و در این راستا تلاش کردیم با بازطراحی بخش های کودکِ کتابخانه ها، فضایی دلنشین و شاد برای مطالعه کودکان فراهم کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور هر ساله دوره های آموزشی مختلفی برای کتابداران به ویژه کتابداران بخش کودک با هدف ارتقاء سطح عملکرد و ارائه خدمات برگزار می کند.

آریان افزود: برگزاری دوره های مبانی قصه گویی، هم افزایی مهارت های قصه گویی، آشنایی با ناشران ایرانی کودک و نوجوان، مهارت های برقراری ارتباط موثر، شاداب سازی محیط کتابخانه های عمومی و... از جمله دوره های آموزشی برگزار شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای کتابداران در حوزه کودکان و نوجوانان است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به راهیابی ۳ کتابدار استان به مرحله کشوری اولین جشنواره ملی قصه گویی اشاره داشت و اظهار کرد: کتابداران استان خراسان شمالی تلاش دارند با توجه به نیاز کودکان، فعالیت های مختلف آموزشی و فرهنگی را در کتابخانه های عمومی برگزار کنند و با شرکت در دوره های آموزشی مختلف اطلاعات خود را بروزرسانی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha