• پنجشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401062418522
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد

جابجایی بیش از ۶۰۰۰ زائر اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد به مرز شلمچه

جابجایی بیش از ۶۰۰۰ زائر اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد به مرز شلمچه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از جابجایی ۶۲۵۴ زائر اربعین حسینی از زمان آغاز سفرهای اربعین تاکنون با ۱۹۶ اتوبوس ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان به سمت مرز شلمچه خبر داد.

"عابد محمدی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: از ۱۱ شهریورماه که زمان آغاز سفرهای اربعین بوده تاکنون ۶ هزار و ۲۵۴ زائر اربعین حسینی طی ۱۹۶ سفر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان به سمت مرز شلمچه جابجا شدند.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۰۲۵ زائر طی ۲۵ سفر توسط ناوگان اتوبوسی استان از مرز شلمچه به استان بازگشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه روزانه حدود ۸۰۰ زائر از استان کهگیلویه و بویراحمد وارد مرز شلمچه می‌شوند، اظهار کرد: از ابتدا ۴ جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت جهت هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط برگزار کردیم.

محمدی رسیدگی و نظارت بر فعالیت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در طول مسیر پیاده روی اربعین حسینی، هماهنگی با شرکت پخش فراورده‌های نفتی در بحث تامین سوخت جایگاه‌های مسیر ناوگان اتوبوسی، کنترل و نظارت پلیس جهت تامین ایمنی زائران در طول مسیر، اختصاص ۹۰ درصد از سرویس‌های داخلی جهت سرویس دهی به مرز شلمچه، کنترل روزانه و اعزام شرکت حمل و نقل از طرف استان جهت کمک به زائران را از جمله اقدامات انجام شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان نام برد.

وی با اشاره به ابلاغ کشوری نرخ جابجایی مسافران، بیان کرد: این نرخ مصوب در استان به خوبی اجرا و کنترل شد و خوشبختانه تاکنون هیچ شکایتی در این مورد نداشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد حضور مداوم پرسنل ناوگان حمل و نقل استان در این راستا و اختصاص لاستیک تشویقی به اتوبوس‌های اعزامی به مرز شلمچه به ازای هر سه هزار کیلومتر جابجایی دو حلقه لاستیک با قیمت دولتی، را از دیگر اقدامات ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان دانست.

محمدی همچنین از حمل رایگان تجهیزات و لوازم مورد نیاز موکب‌ها تا مرز شلمچه توسط ۲۸ دستگاه کامیون از ظرفیت بخش خصوصی و اداره حمل و نقل استان خبر داد.

وی با بیان اینکه تا زمان جابجایی کامل زائران اربعین پای کار هستیم، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم این جابه‌جایی‌ها تا ۳۱ شهریور ماه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha