• پنجشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۱:۱۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1401062418134
  • خبرنگار : 71263

آزمایش ابزار جدید درآمدزایی در اینستاگرام

آزمایش ابزار جدید درآمدزایی در اینستاگرام

اینستاگرام سرگرم آزمایش یک قابلیت انعام دهی است که راه جدیدی برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا در این شبکه اجتماعی فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، این قابلیت آزمایشی که در داخل اینستاگرام، "گیفتس" (Gifts) نامیده می شود، تولیدکنندگان محتوا را قادر می سازد از طریق ریلزها (کلیپ‌های ویدیویی کوتاه) پول دربیاورند. این خبر نخستین بار توسط بیزنس اینسایدر منتشر شد.

سخنگوی شرکت مِتا پلتفرمز – شرکت مادر اینستاگرام- به وب سایت فناوری تِک کرانچ درباره این ابزار گفت: این قابلیت یک نمونه اولیه داخلی بوده  و به صورت بیرونی آزمایش نشده است.

این قابلیت نخستین بار توسط الساندرو پالوسی، طراح برنامه معروف در ژوییه که اینستاگرام سرگرم طراحی این قابلیت تحت نام "تقدیر محتوا" بود، کشف شد. بر اساس اسکرین‌شات‌هایی که پالوسی منتشر کرد، این قابلیت به تولیدکنندگان محتوا اجازه می دهد گزینه ای را فعال کنند که به هواداران آنها امکان می دهد گیفت به آنها ارسال کنند. تولیدکنندگان محتوا همچنین می توانند واجد بودن استفاده از این قابلیت را در تب جدید گیفت در تنظیمات اپلیکیشن خود چک کنند. این اسکرین‌شات‌ها همچنین نشان می دهند کاربران می توانند گیفت را از طریق دکمه‌ای که در انتهای ریلز قرار دارد، ارسال کنند.

گیفتس تنها قابلیت انعام دهی مِتا نیست. اینستاگرام در سال ۲۰۲۰، قابلیت "بج" (Badges) را عرضه کرد که به کاربران امکان می‌دهد حمایت خود از تولیدکنندگان محتوا را در هنگام ویدیوهای زنده نشان دهند. بج می‌تواند بین ۹۹ سنت، ۱.۹۹ دلار یا ۴.۹۹ دلار ارزش داشته باشد.

هنگامی که بجی را هنگام تماشای یک ویدیوی زنده خریداری می‌کنید، یک آیکن قلب کنار نام شما در قسمت نظرات ظاهر می‌شود. با افزوده شدن احتمالی گیفت، اینستاگرام برای تولیدکنندگان محتوا راهی برای درآمدزایی از طریق پخش زنده و ریلز فراهم می‌کند.

البته باید توجه کنیم که مانند هر قابلیت داخلی دیگری، معلوم نیست اینستاگرام چه زمانی قصد دارد قابلیت گیفت را به کاربران عرضه کند. عرضه این قابلیت تعجب‌آور نیست زیرا پلتفرم‌های دیگر تاکنون ابزارهای مشابهی برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا عرضه کرده اند.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، تیک تاک که بزرگترین رقیب اینستاگرام است، انعام‌دهی مستقیم برای تولیدکنندگان محتوا را دسامبر گذشته معرفی کرد. بعلاوه، توییتر در ماه مه سال ۲۰۲۱ قابلیتی به نام  Tip Jar عرضه کرد که طراحی شده است تا به کاربران اجازه دهد با طی چند مرحله، به تولیدکنندگان محتوا انعام فوری دهند. حتی تامبلر هم یک قابلیت Tip Jar دارد که اوایل سال میلادی جاری راه اندازی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha