• چهارشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401062317458
  • خبرنگار : 50569

تمهیدات ویژه فرمانداری مشهد در استقبال از زائران دهه پایانی صفر

تمهیدات ویژه فرمانداری مشهد در استقبال از زائران دهه پایانی صفر
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده ویژه استاندار در مشهد به تشریح تمهیدات ویژه فرمانداری مشهد در راستای خدمت به زائران در دهه پایانی صفر پرداخت.

محسن داوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تمهیدات پیش‌بینی شده برای ایام دهه پایانی صفر در مشهد و همچنین نگرانی‌هایی که در خصوص بروز مشکلات با این حجم از جمعیت وجود دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در ایام دهه پایانی صفر مشهد میزبان ۶ تا هشت میلیون زائر باشد که با وجود این حجم از زائر می‌توان گفت که شرایط عادی نخواهد بود و شهر شلوغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با حجم زیادی از زائران روبه‌رو خواهیم بود، در خصوص اقداماتی که در زمینه مدیریت اسکان زوار در این ایام انجام گرفته، گفت: ما برای این موضوع تمام مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، بقاع متبرکه، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و سالن‌های ورزشی سطح شهر را جهت اسکان زائران بسیج کرده‌ایم تا زائران برای اسکان با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: برای حمل‌ و نقل مسافران برون‌شهری هم اقداماتی انجام شده و تلاش داریم تمام ظرفیت‌های کشور را پای کار بیاوریم چرا که برای این کار یک نیروی سراسری نیاز است و همه باید پای کار باشند.

وی اضافه کرد: همچنین برای مدیریت حمل‌ و نقل بین شهری تلاش داریم از تمام ظرفیت‌های این بخش جهت تسهیل رفت‌ و آمد زائران به حرم امام رضا(ع) استفاده کنیم؛ علاوه بر موارد گفته شده تمهیدات ترافیکی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

داوری در خصوص چگونگی تامین ارزاق و مایحتاج زائران تصریح کرد: برای این کار تعداد و ساعت پخت نانوایی‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. این در صورتی است که نانوایی‌های سیار نیز موظف به ارائه خدمت شده‌اند. مواردی از جمله فروش نان بسته‌بندی در اطراف حرم نیز در دستور کار قرار گرفته تا زائران نسبت به تهیه ارزاق با مشکلی مواجهه نباشند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع ما با ایجاد قرارگاه خدمات سفر که دارای چهار کمیته و ۱۲ کارگروه است، تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های شهر برای مواجه نشدن با مشکلات استفاده خواهیم کرد.

نماینده وِیژه استاندار در مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیتی که در این ایام به مشهد سفر می‌کند، زیاد است و حادثه نیز خبر نمی‌کند و نمی‌توان گفت که هیچ مشکلی نخواهیم داشت، با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تلاش می‌کنیم در این ایام به بهترین شکل میزبان زائران امام‌ رضا(ع) باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha