حامد کاتبی در گفتوگو با ایسنا گفت: آنچه که برای من خیلی جالب است، این است که زبان کودک در دنیا زبانی مشترک است. فیلم رئال ما ممکن است کمتر در جهان دیده شود اما انیمیشن و به خصوص انیمیشنی که برای کودکان ساخته شده باشد، دنیای گستردهتری دارد. اگر کسی بتواند با زبان کودک صحبت کند، برای همه بچههای جهان حرف دارد و این بعد انیمیشن برای من جذابیت دارد.
وی با اشاره به تولید انیمیشنهای خود با فناوری موشنکپچر درباره این فناوری اظهار کرد: موشنکپچر ابزاری است که بازیگر میپوشد و دوربینهایی دور تا دور شخص قرار میگیرد تا حرکات بازیگر را ثبت کند. در اینگونه انیمیشن باید بازیگران لباس بپوشند و در محیط استودیوی مانند یک کار رئال شروع به بازی بپردازند تا در نهایت حرکات به شخصیتهای انیمیشنیشان منتقل شود.
کاتبی افزود: تجهیزات موشنکپچر در دورههای مختلفی وارد ایران شده و در حال حاضر چندین استودیو این ابزار را در اختیار دارند. این فناوری در جلوههای ویژه، انیمیشنهای رئال و تریلرهای بازی مورد استفاده قرار میگیرد.
این کارگردان انیمیشن عنوان کرد: تولید انیمیشن در کشور ما با فرایندی تجربی آغاز شده و محیط آکادمیک خاصی برای آموزش آن وجود ندارد. در نتیجه تولید این دست کارها به تولید علم کمک میکند و صنعت انیمیشن کشور را جلوتر میبرد. بسیاری از کسانی که در پروژههای انیمیشن در مسیر باران همراه من بودند نیز در حال حاضر مشغول انجام فعالیتهای کیفی متناسب با شرایط روز انیمیشن در دنیا هستند.
کاتبی با بیان اینکه در مسیر باران نخستین انیمیشن بلندی بود که ساختم و پس از آن یک سریال انیمیشنی ۵۰۰ دقیقهای تولید کردم، ادامه داد: تا کنون پنج انیمیشن کوتاه و بیش از هزار عنوان تیزر تبلیغاتی ساختهام و این دیدگاه را دارم که با تجربهای که از آن روزها کسب کردم، بتوانم محصولاتی تولید کنم که در بازار جهانی قابل عرضه باشد.
این کارگردان انیمیشن با اشاره به اینکه علاقه شخصی من باعث شد به سمت کار انیمیشن بروم، تصریح کرد: کودک درون فعالی دارم و علاقهمندم برای کودکان کار کنم. تا کنون درگیر یادگیری تکنیک و نحوه ساخت انیمیشن بودم اما حالا بیشتر دغدغهام این است که برای کودکان انیمیشن بسازم. به همین دلیل بعد از ساخت در مسیر باران در قبول کردن سفارشات و کارهایی که به من پیشنهاد میشود، دقت بیشتری کردم چراکه میخواهم از مسیر هدف خود منحرف نشوم.
انتهای پیام
نظرات