• سه‌شنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401061511954
  • خبرنگار : 71660

رئیس‌جمهوری تایوان: مانورهای چین، مهارت‌های رزمی ما را بهبود بخشید

رئیس‌جمهوری تایوان: مانورهای چین، مهارت‌های رزمی ما را بهبود بخشید

رئیس‌جمهوری تایوان امروز (سه‌شنبه) گفت که به لطف رزمایش‌های اخیر نیروهای چینی و وجود نوعی اجبار درخصوص برهم زدن آرایش نظامی آن‌ها، مهارت‌های رزمی ارتش تایوان اکنون "بسیار پخته" شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری‌ تایوان طی سخنرانی در حضور کارکنان نیروی هوایی در پایگاهی واقع در سواحل شرقی تایوان گفت که وضعیت در حوالی تنگه تایوان "پرتنش" است و تهدیدها هنوز از بین نرفته است.

در متن اظهارات این رئیس‌جمهور که در وب‌سایت ریاست‌جمهوری تایوان منتشر شده، آمده است: «در مواجه با چالش‌ها، ارتش ملی ما به آرامی به نیات دشمن پاسخ داده است و با قاطعیت از امنیت خود دفاع کرده است. من معتقدم که پس از آمادگی در ماموریت‌های رزمی، مهارت‌های رزمی ارتش ملی ما پخته‌تر و قدرت رزمی آن قدرتمندتر شده است.»

وی افزود که به نیروهای مسلح این جزیره (تایوان) "به شدت افتخار می‌کند."

همچنین ارتش تایوان از روز سه‌شنبه رزمایش‌های دو روزه‌ای را حوالی "هنگچون" در جنوبی‌ترین بخش جزیره تایوان برگزار می‌کند. هلیکوپترهای تهاجمی "آپاچی"، جنگنده‌های دفاعی ساخت داخل "چینگ-کو"، توپخانه و پهپادهایی در این رزمایش‌ها استفاده خواهد شد.

براساس گزارش رویترز، نیروهای مسلح تایوان "به خوبی مجهز هستند" اما توسط چین "کم‌اهمیت شمرده می‌شوند." تسای برنامه مدرن‌سازی را نظارت می‌کند و افزایش بودجه دفاعی را یک اولویت قرار داده است.

برگزارکننده‌های این رزمایش‌ها امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند که تایوان تم دفاع را برای "روز ملی" امسال (۱۰ اکتبر) در نظر گرفته است و شعار آن بر این اساس است: «من و شما با هم به یکدیگر ملحق می‌شویم تا از این سرزمین دفاع کنیم.»

قرار است تسای در آن روز شاهد یک رژه نظامی باشد و سخنرانی کند.

پکن که با وجود اعتراضات شدید دولت تایپه، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اوایل ماه گذشته میلادی، مانورهای نظامی در اطراف این جزیره برگزار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha