• سه‌شنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401061511831
  • خبرنگار : 50233

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد:

عزم جهادکشاورزی سمنان برای توسعه کشاورزی در محیط‌های کنترل‌شده

عزم جهادکشاورزی سمنان برای توسعه کشاورزی در محیط‌های کنترل‌شده

ایسنا/سمنان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از برنامه‌ریزی این استان برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای خبر داد و گفت: استان سمنان در حال حاضر ۱۵۰ هکتار کشت گلخانه‌ای دارد.

محمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قرار است که سطح گلخانه‌ها در این استان از ۱۵۰ هکتار به ۱۷۰ هکتار افزایش بیابد.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در استان تصریح کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای هم به افزایش تولید و هم به افزایش بهره وری منابع آبی در بخش کشاورزی کمک می‌کند.

این عضو شورای اشتغال استان از آمادگی سازمان جهادکشاورزی این استان برای حمایت از سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و دامپروری در بخش های زراعی ، باغی و دامپروری خبر داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف آب در این بخش خبر داد و اضافه کرد: با صرفه‌جویی آب در این بخش ، می‌توان از آن در گلخانه‌ها و کشت در محیط‌های بسته استفاده کرد.

وی با اشاره به هدفگذاری جهادکشاورزی استان برای توسعه سطح گلخانه‌ها خاطرنشان کرد: در همین راستا، ستاد مجتمع‌های تولیدی در سازمان جهادکشاورزی استان سمنان تشکیل شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به دیگر اولویت های جهادکشاورزی در استان گفت: توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و اجرایی شدن طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر که از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است نیز در دستور کار این سازمان در سال جاری قرار دارد.

قاسمی با اشاره به لزوم توجه به کشت نشایی افزود: یکی از اولویت های جهادکشاورزی در سال زراعی پیش رو، پیگیری جدی‌تر کشت نشائی در استان است.

وی از صرفه جویی در منابع آبی به عنوان یکی از مزیت های این نوع از کشت نام برد و تصریح کرد: کاهش مصرف آب و افزایش تولید بدون توسعه سطح زیرکشت از برنامه‌های جهادکشاورزی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به برنامه های این سازمان برای بهره گیری از روش های نوین با استفاده از واحدهای دانش‌بنیان گفت: این سازمان در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین برای استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی خوبی کرده است.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی با توجه به خشکسالی‌های متعدد و اهمیت امنیت غذایی و...با چالش‌هایی روبرو بوده که با استفاده از شرکت های دانش‌بنیان‌ می‌توان به حل این چالش‌ها کمک کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha