سمیه صائبنیا در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: فرایندهای بازاریابی دیجیتال شامل بهرهبرداری از قابلیتها، فرایندها، ساختارها و فناوریهایی است که منجر به بهرهبرداری و مقیاسگذاری مقرونبهصرفه در تعامل، هدفگذاری، شخصیسازی و بهینهسازی کانالهای توزیع میشود.
به گفته این مؤلف کتابهای بازاریابی، بازاریابان از کارهایی که باید انجام شود بهخوبی آگاهی دارند و بسیاری از آنان وارد عمل شدهاند؛ اما این فعالیتها هم اغلب به پیادهسازی پلتفرمهای جدید تکنولوژیک یا افزایش سهم فناوریهای دیجیتال درآمیخته بازاریابی خلاصه میشود درحالیکه این گامها مهم تلقی میشوند، اما تأثیری در از میان برداشتن چالش ندارند
صائبنیا ادامه داد: بازاریابی رویداد دو فرصتی برای شخصیت دادن به برند و ارتباط مشتریان با افراد پشت آن فراهم میکند.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه امروزه با پیشرفت تکنولوژی، نگرش برای تکنیک بازاریابی سنتی بهشدت تغییر کرده است، افزود: بهمنظور رفع نیازهای کاربران اینترنتی، بازاریابی رویدادی بهشدت با چشمانداز دیجیتال تطبیق داده شده است که برای مثال، رسانههای اجتماعی نقشی اساسی در تبلیغ رویدادها ایفا میکنند و درعینحال، بازاریابان را قادر میسازند تا موفقیت کل رویداد را پیگیری و دنبال کنند.
وی اضافه کرد: ترکیب رسانههای اجتماعی با استراتژیهای بازاریابی رویداد یک فرایند پیچیده است و این در حالی است باید رویکردهای آفلاین و آنلاین را در بازاریابی توأمان به کار گرفت.
صائبنیا با بیان اینکه در بازاریابی دیجیتال باید ۴ رویکرد را برای تبلیغات خود تدوین و از آن تبعیت کرد، ادامه داد: باید یک طرح ارتقای رسانههای اجتماعی درست و دقیق تدوین شود، صفحات رویداد مجزا در شبکههای اجتماعی که مخاطب هدف از آنها استفاده میکند، ایجاد کرد، هشتگ متحد برای اشتراک در همه شبکههای اجتماعی ایجاد و دنبالکنندگان خود را به اشتراک آن تشویق کرده و چهارمین رویکرد هم آن است که محتوای مرتبط با رویداد مانند ویدئوها و تصاویر را به اشتراک گذاشت.
انتهای پیام
نظرات