• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401060705914
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه دهدشت:

کهگیلویه سرزمین گنج و رنج است

کهگیلویه سرزمین گنج و رنج است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه خطاب به وزیر کشور گفت: به شهرستان کهگیلویه، سرزمین گنج و رنج خوش آمدید

حجت الاسلام علی وحدانی فر عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های آب کهگیلویه با معرفی کهگیلویه و یادآوری سد آبریز خطاب به وزیر کشور افزود: به سرزمین دشت‌های تشنه، کهگیلویه‌ای که آب دارد، اشتغال ندارد، کهگیلویه‌ای که زمین دارد اجازه برداشت آب نمی‌دهند و سرزمین گنج و رنج خوش‌آمدید.

وی اظهارکرد: این‌جا کهگیلویه محصور بین دو سد مارون یک و سد کوثر است، اما مردم کهگیلویه اجازه برداشت آب ندارند.

امام جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: مردم کهگیلویه آب را تا بندر لنگه در ۸۰۰ کیلومتری از سد کوثر رسانده‌اند، اما در پنج کیلومتری سد کوثر آب شرب پایدار ندارد.

وحدانی فر با اشاره به ۲ سفر وزیر کشور در طی همین یک ماه به استان، تصریح کرد: این نشان از جهادی بودن و محبت حضرتعالی است.

وی ادامه داد: به آقای محرابیان بفرمائید اجازه دهید آبریز احداث شود، مردم مشکلشان حل خواهد شد.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: آبریز یعنی ۳۰ هزار هکتار کشاورزی و نبض زندگی در شهرستان کهگیلویه، یعنی عدم شرمندگی جوانان نزد پدر و مادرشان.

وحدانی فر با بیان آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم تاکید کرد: کهگیلویه مصداق واقعی این ضرب المثل است.

وی اظهارکرد: ما کنار ۲ سد و رودخانه مارون خروشان قرار داریم اما برای خوردن هم اجازه برداشت نداریم؛ نمی‌دانم این چه قاعده‌ای است و دگر اندیشان و دیگران چه کرده‌اند که این سدها ایجاد شد اما به مردم کهگیلویه اجازه داده نشد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه دهدشت بیان کرد: شرکت و کارخانه دردی از کهگیلویه دوا نمی‌کند درد مردم این شهرستان آبریز است، آبریز و آبریز. خواهش می‌کنم این قول را به ما بدهید که مسئله آبریز را شخصاً پیگیری نمائید که حق این مردم و مطالبه عمومی این مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha