• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401060705563
  • منبع : نمایندگی سمنان

خیز سمنان برای بهره‌مندی از سبد ۴۰ درصدی گردشگری خوراک

 خیز سمنان برای بهره‌مندی از سبد ۴۰ درصدی گردشگری خوراک
جشنواره گردشگری روستای چاشم مهدیشهر

ایسنا/سمنان استان سمنان با راه‌اندازی و تشکیل کمیته گردشگری خوراک برای بهره‌مندی بیشتر از صنعت پردرآمد گردشگری و خصوصا بهره‌برداری بیشتر از سهم ۴۰درصدی گردشگری خوراک خیز برداشت.

امیر کرم‌زاده ۷ شهریورماه در مراسمی که با حضور فرماندار سمنان، مدیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جمعی از مسئولان، به منظور تشکیل کمیته گردشگری خوراک در استان سمنان برگزار شد اظهار کرد: استان سمنان قابلیت‌های فراوانی در زمینه غذاهای سنتی متنوع و نان دارد و بیش از ۱۰۰ نوع نان و شیرینی در این استان تولید می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: ۴۰ درصد گردشگری در خوراک خلاصه می‌شود و اگر در این زمینه ظرفیت‌های استان شناسایی و از آن‌ها استفاده شود در حوزه جذب گردشگر و اقتصاد گردشگری نیز موفق خواهیم بود.

کرم‌زاده با اعطای حکم انتصاب «محمد کاشیان» به عنوان رئیس کمیته گردشگری خوراک استان سمنان، گفت: کمیته‌های گردشگری خوراک ملل، خوراک ایرانی، خوراک نان و شیرینی و دم‌نوش‌ها و سرد نوش‌ها نیز تشکیل شود.

محمد بهرامی، فرماندار سمنان نیز در این مراسم گفت: شهر سمنان آماده است تا میزبان رویداد استانی و ملی در حوزه گردشگری خوارک باشد و از این قابلیت خوب در راستای اعتلای صنعت گردشگری شهر استفاده خواهد شد.

 رئیس کمیته گردشگری خوراک استان سمنان نیز گفت: اولین رویداد استانی در حوزه خوراک به زودی و با مشارکت بخش خصوصی در شهر سمنان برگزار می‌شود و گردشگران از تنوع غذایی این استان لذت خواهند برد.

محمد کاشیان گفت: این کمیته آمادگی دارد تا با سطوح مختلف دولتی، دانشگاهی و بخش خصوصی همکاری کرده و با تدوین و اجرای برنامه‌های متنوع برای همه اقشار جامعه و گردشگران، امکان استفاده از خوراک‌های لذت‌بخش این استان را فراهم کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان همچنین گفت: ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان سمنان با استفاده از ۱۰ آگهی‌نما (بیلبورد) جاده‌ای در معرض دید مسافران قرار گرفت.

وی افزود: با هدف معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان سمنان، جاذبه‌های استان با بهره‌گیری از تبلیغات محیطی و جاده‌ای معرفی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: یکی از برنامه‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان استفاده از تمامی ظرفیت‌های تبلیغاتی از جمله تبلیغات محیطی، انتشارات، تبلیغات مجازی، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و رسانه‌ای است.

کرم‌زاده با اشاره به اینکه یکی از روش‌های مناسب اطلاع‌رسانی به مسافران و گردشگران، معرفی جاذبه‌ها از طریق تبلیغات محیطی و بیلبورد است، ادامه داد: این اداره‌کل آمادگی استفاده از ظرفیت بیلبوردهای جاده‌ای سایر ادارات را برای معرفی استان دارد.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده است که بیش از ۸۸۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha