• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401060705294
  • خبرنگار : 50182

کرمانشاه برای میزبانی از 2 میلیون "زائر اربعین" آماده می‌شود

کرمانشاه برای میزبانی از 2 میلیون "زائر اربعین" آماده می‌شود

ایسنا/کرمانشاه دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از آمادگی استان برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین خبر داد.

محمد پورهاشمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پیش بینی افزایش چشمگیر زوار در اربعین امسال، گفت: در همین راستا با توجه به مزیت های مرز خسروی، استان برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین آماده می شود.

وی در تشریح برخی مزیت های مرز خسروی، به فاصله کوتاه این مرز با شهرهای شمالی و شمال غرب کشور اشاره کرد و افزود: تراکم جمعیتی کشور عمدتا درشهرهای شمالی و شمال غرب کشور متمرکز است و مرز خسروی به نسبت سایر مرزهای کشور فاصله نزدیکی با این شهرها دارد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: از طرفی مسیر های منتهی به این مرز بصورت بزرگراهی و اتوبان است و همین امر تردد به سمت این مرز را تسهیل کرده است.

پورهاشمی به وجود ظرفیت فرودگاه و راه آهن در استان کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: زوار از شهرهای دیگر می توانند بصورت ریلی و هوایی خود را به کرمانشاه رسانده و سپس در یک مسیر بزرگراهی به سمت مرز خسروی حرکت کنند.

این مسئول به وجود پایانه بین المللی در مرز خسروی هم اشاره کرد و افزود: وجود امکانات بسیار و یک پایانه بین المللی در مرز خسروی موجب شده که زوار بتوانند با سهولت بیشتری از این مرز تردد کنند.

وی به فاصله نزدیک مرز خسروی با عتبات عالیات هم اشاره کرد و افزود: فاصله این مرز با اولین بارگاه مقدس امامین شریفین در کاظمین حدود 190 کیلومتر است.

پورهاشمی به وجود 17 هتل و زائرسرا در قصرشیرین و مرز خسروی هم اشاره کرد و افزود: وجود این ظرفیت زمینه را برای اسکان هرچه بهتر زوار در مرز فراهم می کند.

ظرفیت پارک 80 هزار خودرو در مرز خسروی فراهم شده است/ ایجاد ظرفیت اسکان شبانه روزی 10 هزار نفر

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در ادامه در تشریح آمادگی های صورت گرفته برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین در استان، گفت: مسئله مهم دراین زمینه تامین پارکینگ است که در این راستا وسعت پارکینگ ها در مرز از 80 هکتار به 140 هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: با این افزایش، در حال حاضر ظرفیت پارک خودروها از 50 هزار به 80 هزار خودرو افزایش پیدا کرده است.

پورهاشمی به ظرفیت اسکان زوار در مرز هم اشاره کرد و افزود: با اقدامات خوب سپاه و هلال احمر، ظرفیت اسکان شبانه روزی حداقل 10 هزار نفر در مرز فراهم شده است.

وی افزود: همچنین اماکن دیگر مانند مساجد، مدارس و موکب ها هم در شهرستان قصرشیرین و هم در مرز خسروی برای اسکان زوار در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد ار بعین استان کرمانشاه یکی از مسائل مهم برای میزبانی زوار را تامین آب و غذا عنوان کرد و افزود: با توجه به گرمای هوا، تامین آب آشامیدنی در اولویت قرار گرفته و به میزان کافی آب در مرز در اختیار زوار قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین در بحث تغذیه نیز 160 موکب از ورودی استان تا مرز خسروی مستقر شده و میزبان زوار اربعین خواهند بود.

پورهاشمی به آمادگی های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان هم اشاره کرد و افزود: با توجه به گرمای هوا، یکی از اولویت ها دراین زمینه بحث مقابله با گرمازدگی است و در همین راستا تمام تجهیزات پزشکی و دارویی لازم از جمله "تونل سرما" در مرز تعبیه شده است.

وی افزود: همچنین تجهیزات غربالگری تست کرونا و وبا هم در مرز فراهم شده و مراقبت ها در مرز در زمینه بیماریهای واگیر تشدید شده است.

پورهاشمی با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی در مرز خسروی در ایام اربعین گفت: همچنین در این ایام تمامی بیمارستان های مسیر و نیز پایگاه های اورژانس بصورت ویژه آماده باش خواهند بود.

دبیر ستاد اربعین گفت: اقدامات بسیار دیگر در سایر حوزه ها صورت گرفته و امیدواریم درمجموع با این اقدامات بتوانیم میزبانی شایسته برای زوار اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

کرمانشاه برای میزبانی از 2 میلیون "زائر اربعین" آماده می‌شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha