عباس رستمی ۶ شهریور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: دری یک سال گذشته، پس از بازرسیهای به عمل آمده از آسانسورهای نصب شده در سطح استان، ۷۳۶ فقره گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور توسط این اداره کل صادر شده است.
وی با بیان اینکه گواهینامههای ایمنی و کیفیت آسانسور دارای اعتبار یک ساله است، به شهروندان توصیه کرد مالکین و مدیران ساختمانهای دارای آسانسور باید آسانسورهای در حال بهرهبرداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند.
مدیرکل استاندارد سمنان گفت: همچنین باید به منظور حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد، سالیانه درخواست بازرسی ادواری از آسانسور منصوبه را در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت کنند.
وی با اشاره به اینکه تمام آسانسورهای نصب شده در کشور، از ابتدای سال ۸۲ مشمول مقررات استانداردهای اجباری بوده، گفت: یکی از الزامات در صدور پروانه پایان کار ساختمانها توسط شهرداریهای استان، ارائه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور است.
رستمی با بیان اینکه برای تأمین ایمنی لازم در آسانسور، رعایت استانداردهای مربوطه اجباری است و این موضوع به تمام شهرداریهای استان منتقل شده است، گفت: نباید برای ساختمانهای فاقد گواهینامه ایمنی آسانسور پروانه پایان کار صادر شود.
وی با اشاره به راهاندازی سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی آسانسور در سطح استان افزود: دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری خواهد بود.
رستمی اظهار کرد: با این سامانه دیگر متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به این اداره کل نخواهند داشت.
انتهای پیام
نظرات