• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401060604524

با حضور وزیر علوم آغاز شد؛

شروع طرح "دستیار فناوری" در فارس

شروع طرح "دستیار فناوری" در فارس

ایسنا/فارس همزمان با پنجمین روز از هفته دولت و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، طرح "دستیار فناوری" در پارک علم و فناوری فارس آغاز به کار کرد.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم یکشنبه ۶ شهریور در آیین آغاز طرح "دستیار فناوری" بیان کرد: برای بنده جای خرسندی است که در هفته دولت برای دو روز در استان شعر و شعور و شهادت باشم.

او با بیان اینکه فارس در بسیاری از عرصه‌ها مرز شکن بوده و همچنان این ظرفیت برای انتقال وجود دارد، افزود: وجود بیمارستان‌های مجهز و خیرساز، دانشگاهها، پایگاه استنادی جهان اسلام و ...از نواوری‌های بزرگ فارس است که باید سرمش باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری فارس نیز باید مرزشکن باشد، گفت: با شناختی که از مدیریت فعلی این مجموعه داریم،توسعه بیشتر از پارک و علم و فناوری وجود دارد.

زلفی‌گل همچنین عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز دو استاد ممتاز داریم یکی دکتر ایمانیه، استاندار فعلی فارس و دیگری دکتر لنکرانی که فرصت استثنایی برای کشور ما هستند.

او با اشاره به حمایت ویژه برای تولید مواد دارویی و شیمیایی در پارک علم و فناوری فارس گفت: در دنیا ۳۵۰ هزار قلم ماده شیمیایی تولید می‌شود و از آنجا که ایران یک درصد جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده پس حداقل یک درصد از این ۳۵۰ هزار قلم هم باید مربوط به ما باشد و صادران هم انجام شود.

وزیر عتف ادامه داد: اگر این شرایط ایجاد شود بخش زیادی از بیکاری مرتفع خواهد شد، چرا که بخش عمده‌ای از رشته‌های مرتبط با مهندسی شیمی، پلیمر، مواد، بیوشمی و ...مجموعه‌ای از علوم وارد چرخه تولید می‌شوند و نیازهای کشور حل و صادرات هم انجام خواهد شد.

زلفی‌گل خواستار پیش‌بینی زمین برای این مهم در فارس شد و خاطرنشان کرد: اولین بار استان فارس دوره‌های دکتری را در کشور راه‌اندازی کرد و به همین دلیل باید امتیاز ویژه‌ای به دانشگاه‌های شیراز داده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: انتظار است که دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری فارس مرز شکن باشند و ما هم حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، زلفی‌گل صبح روز شنبه ۵ شهریور برای حضور در برنامه‌های ویژه هفته دولت، به شیراز سفر کرد و در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و تحقیقاتی حضور یافت و از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی و پژوهشی در کازرون و شیراز و صدرا بازدید و با اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه شیراز دیدار کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با پرفسور ملک‌حسینی؛ پدر پیوند کبد ایران دیدار و از مرکز پیونداعضای ابن سینا در صدرا بازدید و از پرفسور شرقی، استاد پیشکسوت شیمی دانشگاه شیراز عیادت کرد و صبح یکشنبه ۶ شهریور نیز پس از حضور در برنامه‌های پیش‌بینی شده، شیراز را ترک کرد.

شروع طرح "دستیار فناوری" در فارس

شروع طرح "دستیار فناوری" در فارس

شروع طرح "دستیار فناوری" در فارس

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha