• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401060503247
  • خبرنگار : 71516

/خبر به روز رسانی شد/

آرامش شکننده در طرابلس و اعلام حالت فوق العاده اطراف مقر نخست وزیر

آرامش شکننده در طرابلس و اعلام حالت فوق العاده اطراف مقر نخست وزیر

در پی تیراندازی‌های گسترده بامداد امروز شنبه در تعدادی از محله‌های طرابلس و استقرار خودروهای نظامی گروه‌های مسلح در پایتخت لیبی منابع از اعلام حالت فوق العاده در اطراف مقر نخست وزیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العربیه، منابع لیبیایی اعلام کردند: درگیری‌های مسلحانه‌ای صبح امروز میان گروه‌های مسلح در اطراف مناطق باب بن غشیر و خیابان الصریم رخ داد.

ساعاتی بعد، منابع لیبیایی از بازگشت آرامش شکننده به طرابلس بعد از درگیری‌های شبانه میان شبه نظامیان مسلح خبر دادند.

به گفته منابع در درگیری‌ها دو تن کشته و پنج تن زخمی شدند. همچنین منابع از اعلام حالت فوق العاده در اطراف مقر نخست وزیر در طرابلس خبر دادند.

به گفته این منابع نیروهای دستگاه حمایت از ثبات و گردان ۵۵ پیاده نظام همزمان با صدای تیراندازی گسترده در تعدادی از محله‌ها در غرب طرابلس مستقر شدند.

به گفته این منابع طرابلس جمعه تقریبا به یک پادگان نظامی تبدیل شد و نیروهای دولت عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت "وحدت ملی" لیبی با نیروهای فتحی باشاغا، نخست وزیر تعیین شده از سوی پارلمان طبرق با هم درگیر شدند.

اسامه الجویلی، مسئول اتاق عملیات مشترک در منطقه غربی و حامی باشاغا اعلام کرد که وی مخالف مذاکره با شبه نظامیان مسلح نزدیک به الدبیبه است.

وی خواهان عقب نشینی تمام شبه نظامیان مسلح از مقرهای دولت و تحویل بدون شرط آن شدند.

رسانه‌های محلی به نقل از یک منبع از دولت باشاغا اعلام کردند که نیروهایش از زور استفاده نخواهند کرد و هدف از استقرار نیروهایش محافظت از مقرهای دولتی است.

همچنین منابع اعلام کردند که تعدادی از رهبران حامی الدبیبه "شورای نظامی طرابلس" را فعال کرده‌اند. همزمان نیز برخی نیروهای وابسته به الدبیبه مسیرهای منتهی به فرودگاه طرابلس را بسته‌اند. نیروهای الدبیبه در مناطق جنوبی پایتخت نیز برای مقابله با حملات احتمالی نیروهای پاشاغا مستقر شده‌اند.

این درگیری‌ها و استقرار نیروهای نظامی بعد از آن رخ داد که پاشاغا از الدبیبه خواسته بود قدرت را تحویل بدهد اما الدبیبه این درخواست را رد کرد.

پنجشنبه سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به تحولات لیبی از تمام طرف‌های خواست منافع ملت لیبی را در اولویت قرار بدهند و از درگیری خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha