• جمعه / ۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401060402925
  • خبرنگار : 50491

امام جمعه موقت گرگان عنوان کرد؛

نهضت کربلا نشانه صبر و استقامت صابران/ امروز نام حسین(ع) دنیا را فتح می‌کند

نهضت کربلا نشانه صبر و استقامت صابران/ امروز نام حسین(ع) دنیا را فتح می‌کند

ایسنا/گلستان امام جمعه موقت گرگان با تاکید بر صبر و استقامت در برابر مصائب و مشکلات، گفت: نهضت امام حسین(ع) نشانه‌ای از صبر و استقامت صابران است.

حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز جمعه ۴ شهریور در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: از نظر امیرالمومنین(ع) برایت تقوای الهی تاکید کردند و فرمودند تقوا در دنیا انسان را از آلودگی ها حفظ می کند و در روز قیامت نیز وسیله ای برای حضور انسان در بهشت است.

وی با بیان اینکه پیمودن راه تقوای الهی خیلی سخت نیست، افزود: منظور از تقوا این نیست که انسان به آن درجه عالی تقوا دست پیدا کند در واقع انسانی که از محرمات دوری کند و واجبات خداوند را انجام دهد در زمره انسان‌های باتقوا قرار می گیرد.

امام جمعه موقت گرگان بیان کرد: هر کسی که از مسیر تقوا عبور کند مسیر پرسود و منفعتی را انتخاب کرده، در روایت آمده که دنیا همانند بازاری است که عده‌ای از مردم در آن سود می برند و عده‌ای دیگر نیز زیان می کنند.

برقرار پیشاپیش با تسلیت ایام اربعین حسینی تاکید کرد: حضرت زینب(س) در واقعه کربلا و در ماندگاری این حادثه بزرگ در طول تاریخ زحمات زیادی را متحمل شدند و در آن دوران نیز به یزید فرمودند که تصور نکنید با این اتفاقات می توانید نام ما را از قلب‌های مردم بیرون کنید.

وی صبر و استقامت در برابر مصائب و مشکلات را راه بی‌اثر کردن کید و حیله دشمن دانست و ابراز داشت: نهضت امام حسین(ع) نشانه‌ای از صبر و استقامت صابران است، نزدیک یک هزار و ۴۰۰ سال از شهادت حضرت امام حسین(ع) می گذرد اما یزیدیان زمان نتوانستند یاد آن حضرت را از دل  بیرون کنند.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه امروز نام امام حسین(ع) دنیا را فتح می کند، تاکید کرد: امروز نه تنها شیعیان که اهل سنت و نه تنها مسلمانان که غیرمسلمانان‌ نیز به امام حسین(ع) ارادت دارند، بسیاری از مردم دنیا برای امام حسین(ع) احترام قائل هستند.

برقرار به صبر و استقامت حضرت زینب(س) در واقعه کربلا اشاره کرد و متذکر شد: امروز نام یزید در دنیا محو شده و نام حضرت اباعبدالله(ع) دنیا را فتح کرده، این همان وعده خداوند است و پیروزی از آنِ کسانی است  که صبر و استقامت پیشه کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha