• پنجشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401060302480
  • خبرنگار : 50310

رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

وضعیت نامناسب تخت‌های بیمارستانی در لرستان

وضعیت نامناسب تخت‌های بیمارستانی در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان از نظر تخت‌های بیمارستانی هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت وضعیت خوبی ندارد.

رضا کوچی، در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی در لرستان، اظهار کرد: این سفرها باعث می‌شود اشراف کامل‌تری نسبت به ظرفیت استان‌ها پیدا کرده و برنامه‌ریزی دقیق‌تری را برای قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق بازدیدی که در دو روز گذشته داشتیم برای هر شهرستان دو اولویت را انتخاب کردیم که بعد از سفر برای به نتیجه رساندن آن پروژه از طریق ق دستگاه‌های اجرایی پیگیری کنیم.

کوچی افزود: یک موضوعی که در کنار بحث آب برای لرستان مهم است احداث شبکه ریلی است که شهرستان‌ها به ویژه مرکز استان را در بر بگیرد، در حال حاضر راه‌آهن اندیمشک - دورود - ازنا - استان مرکزی حجم قابل توجهی از بار معدن شهید رجایی به جنوب کشور را به لحاظ کیفیت ایجاد راه‌آهن نمی‌تواند جابجا کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما بیش‌از ۳۰ میلیون تن بار در بندر امام داریم که امکان صادرات آن از طریق ریل وجود دارد اما به دلیل کیفیت پایین شبکه ریلی موجود که مسیر لرستان کوتاه‌ترین مسیر برای انتقال بار است، متأسفانه حداکثر سه میلیون تن بار را از طریق ریل جابجا می‌کنیم و بقیه از طریق جاده که می‌تواند هزینه‌های مالی و جانی را افزایش دهد.

وی افزود: راه‌آهن اندیمشک - پلدختر - خرم‌آباد - بروجرد - دورود - الیگودرز که بروجرد و الیگودرز به صورت آنتنی به این شبکه وصل می‌شوند، می‌تواند کل مسیر انتقال کالا را در لرستان داشته باشیم که در اقتصاد استان مؤثر است.

کوچی ادامه داد: بیش‌از ۱۶۰ معدن فعال در لرستان داریم که عمدتاً سنگ‌های تزئینی هستند و ما می‌توانیم زمینه صادرات آن را فراهم کنیم با کاهش قیمت تمام شده انتقال کالا که می‌تواند انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه‌های متعددی در استان داریم، بیان کرد: در شهرستان الیگودرز ۳۰ کیلومتر راه‌آهن را فراهم کنیم و بزرگراه الیگودرز - داران را داریم که تلاش می‌کنیم در بودجه سال آینده در قالب ماده ۵۶ کمک‌هایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در شهرستان ازنا پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب را داریم که در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به خاطر بالا بودن سطح آب در ازنا مردم در این زمینه دچار مشکل هستند که طبق صحبت‌هایی که با وزیر نیرو داشتیم آن را جز اولویت‌های مجلس برای پیگیری قرار دادیم، همچنین پروژه بزرگ‌راه ازنا به شازند داریم که ۹ کیلومتر آن در لرستان و بقیه در استان مرکزی است که با تغییر پیمانکار این امکان وجود دارد که ۹کیلومتر لرستان انجام شود و بقیه در مرکزی است که از مسیر مجلس آن‌را دنبال خواهیم کرد.

کوچی افزود: در هنرستان دورود یکی از معضلاتی بحث نبود کنارگذر و مسیری است که از عبور کامیون‌های از وسط شهر جلوگیری می‌کند، کنارگذری به طول ۱۲ کیلومتر برای این شهر تعریف شده که در سفر ریاست‌جمهوری به استان منابعی را برای آن پیش‌بینی کردند و پیمانکار مستقر شده و ما در بازدید تأکید کردیم ابتدا یک باند را درست کنند، همچنین بیمارستان ۲۵۰ تخت‌خوابی پرورد را داریم که از ابتدا با جانمایی اشتباه هزینه‌هایی انجام شده که با جابجایی در مکان دیگر و تشکیل کمیته فنی بعد از گزارش این کمیته شاهد تسریع در این پروژه باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: لرستان از نظر تخت‌های بیمارستانی هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت وضعیت خوبی ندارد، عمر بیمارستان‌ها زیادی بوده و ظرفیت پذیرش همه بیماران را ندارد و این یک

می‌تواند یکی از دلایل مهاجرت بیماران به استان‌های همجوار باشد.

وی تصریح کرد: هیچ شهری در لرستان از آب پایدار برخوردار نیست با وجودی که نزدیک به دو برابر میانگین کشور در استان بارندگی داریم، سدهایی که ۱۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت داشتند اما یا شبکه پایین دست ندارند یا سد تمام نشده و همه از چاه استفاده می‌کنند از در آینده نزدیک این شهرها را به آب سد متصل نکنیم می‌تواند بحران درست کند.

کوچی امیدواریم با منابعی که برای تکمیل سدها در نظر گرفته شده شاهد تکمیل سد آبسرده برای شهرستان بروجرد باشیم، همچنین پیمانکار در حال کار در مسیر آنتنی راه‌آهن بروجرد بوده و نیاز به منابع بیشتر دارد، ورزشگاهی در بروجرد داریم که در سفر رئیس‌جمهور ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن در نظر گرفته شده که همه آن‌را به جای طلب پیمانکار قبلی داده‌اند، مقداری از آن آماده بهره‌برداری است، کار را فاز بندی کنیم که با اعتبار سه تا چهار میلیارد تومانی می‌توان فاز اول آن‌را به بهره‌برداری رساند و در اختیار ورزشکاران قرار دهیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهر خرم‌آباد به عنوان مرکز استان یکی از موضوعات اساسی به خاطر نبود زمین یا عدم برنامه‌ریزی درست در بحث جهش تولید مسکن بوده، در دو ماه اخیر حرکت‌های خوبی انجام شده اما در استان‌های آخر هستیم که علت عمده آن عدم تأمین زمین مناسب به ویژه در مرکز استان بوده است.

وی افزود: ما باید دنبال ایجاد شهر جدید باشیم که قسمتی از مردمی که فاقد مسکن هستند و می‌خواهند در مجاورت شهر زندگی کنند آنجا اسکان دهیم.

کوچی تصریح کرد: استانداری به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان فاقد ساختمان مناسب است، یک ساختمان با پیشرفت ۶۰ درصد دارد که با یک مکانیزمی بتوانیم بیمارستان ۵۵۰ تخت‌خوابی خرم‌آباد و ساختمان استانداری را تکمیل کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قلعه فلک‌الافلاک به‌عنوان یکی از نمادهای مذهبی و قابل توجه مردم است، رئیس مجلس پیشنهاد دادند در بودجه سال آینده اعتباری که برای تملک این مجموعه نیاز است تأمین شود.

وی بیان کرد: بازدید از مسیر پلدختر داشتیم که بر اثر سیل جاده موجود قسمت‌های عمده‌ای از آن تخریب شده و حتماً جاده جایگزین باید به سرعت تکمیل و جایگزین شود، کل مسیر چهار قطعه است که پیمانکار سه قطعه آن انتخاب شده و در حال فعالیت هستند منتهی نیاز به تزریق اعتبار بیشتری دارد و باید تلاش کنیم حداکثر تا یک سال این مسیر به اتمام برسد.

کوچی افزود: در شهرستان کوهدشت نیز سه پروژه داریم، محور کوهدشت به خرم‌آباد به زودی تمام خواهد شد، محور کوهدشت به سه‌راه زانوگه ۱۷ کیلومتر و سه راه بابازید به پل سیمره ۱۰۰ کیلومتر است، که این دو پروژه مورد توجه ماست که تلاش می‌کنیم در کمیسیون عمران در خدمت نمایندگان استان باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: جاده الشتر به سمت بروجرد شروع شده ۳۰ درصد کار انجام شده و مردمی که بخواهد از غرب کشور به سمت استان‌های شمالی بروند حداقل ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر مسیر کوتاه‌تر می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان الشتر نیز تصفیه خانه فاضلاب داریم که ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل منابع محدود کار انجام نشده است.

کوچی تصریح کرد: عدد قابل توجهی از اعتبارات بحران برای رودخانه وسط شهر پلدختر در نظر گرفته شده که تخصیص پیدا نکرده و آزادراه کربلا نیز در این شهرستان می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha