• پنجشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401060301912
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تشریح دستاوردهای حوزه ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم

تشریح دستاوردهای حوزه ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان مهم ترین دستاوردهای حوزه ورزش و جوانان استان را در دولت سیزدهم تشریح کرد.

ادهم کرد در گفت وگو با ایسنا - در خصوص کسب رتبه های کشوری افزود: کسب رتبه اول توسعه ورزش همگانی در کنار کسب رتبه برتر در زمینه ایجاد زیرساخت های روستایی و عشایری با تجهیز بیش از 400 خانه ورزش روستایی و کسب رتبه اول ساخت زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال با احداث بیش از 300 زمین چمن در روستاهای سراسر استان از افتخارات استان بوده است.

ادهم کرد همچنین افزود: کسب رتبه اول ازدواج سیستان و بلوچستان در کشور و همچنین فعالیت 250 سمن فعال در استان و موفقیت های کسب شده در جشنواره رجایی در دو سال پیاپی و کسب دو رتبه برتر اداره کل از دیگر موفقیت های استان بوده است.

وی ادامه داد: کسب مقام سوم ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور و همچنین اجرای بیش از 15 طرح ملی در حوزه جوانان از عملکرد بسیار خوب حوزه جوانان بوده است.

وی در خصوص توسعه حوزه عمرانی عنوان کرد: بهره برداری از 77 پروژه عمرانی حوزه ورزش و جوانان و افزایش سرانه فضای ورزشی از 44 سانتی متر به 51 سانتی متر و ساخت بیش از 18 خانه جوانان در شهرستان های سراسر استان سیستان و بلوچستان از فعالیت های حوزه عمرانی می باشد.

وی از افتتاح سالن چند منظوره ورزشی 2000 نفری چابهار، استادیوم فوتبال شهرستان زهک، و میرجاوه و همچنین سالن ورزشی ده کیخا در حوزه سیستان از اقدامات مهم حوزه عمرانی می باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: حضور 218 نفر از ورزشکاران استان در اردوهای تیم ملی و مسابقات جهانی ، آسیایی که شاخص ترین آن کسب اولین مدال رسمی بوکس جهانی و دریافت سهمیه المپیک توسط دانیال شه بخش از افتخارات حوزه ورزش استان بوده است.

ادهم کرد، اضافه کرد: توسعه مدال های قهرمانی در پنج رشته ورزشی سال گذشته به 36 رشته در رویداد های مهم و کسب رتبه 17 استعداد های برتر کشور و رشد قابل چشمگیر در رنکینگ جدول کشوری نشان از برنامه ریزی های مدون و شبانه روزی در حوزه ورزش و جوانان استان است.

وی از برگزاری بزرگترین رویداد ورزش روستایی با حضور بیش از 10 هزار ورزشکار در مسابقات جام پرچم گفت که در سطح کشور بیشترین تیم های شرکت کننده در دو بخش دختران و پسران را شامل می شود.

وی از شروع بکار و ساخت پروژه های مهم و ملی گفت: افتتاح پروژه های بزرگ همچون خانه کشتی زابل، سالن دوهزار نفری چابهار، استادیوم فوتبال میرجاوه و همچنین در حال ساخت و تکمیل سالن 4500 نفری زاهدان، استادیوم فوتبال کنارک،استادیوم فوتبال زهک، زمین فوتبال گل بزرگ راسک، سالن ورزشی ده کیخا زابل، سالن ورزشی چرک نیمروز، فاز دوم سکوتماشاگران استادیوم فوتبال چابهار، سالن های ورزشی بخشان سراوان، کوهک زهک، تلنگ قصرقند، ذیلنفان ایرانشهر، آهوران فنوج، گلمورتی دلگان، تعویض سقف سالن کنارک، زمین چمن راسک، مجموعه 17 شهریور زاهدان از این دست پروژه ها می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای مهم ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین میزبانی از اردوهای مختلف تیم ملی در رشته های مختلف ورزشی هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان از دیگر فعالیت های استان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha