به گزارش ایسنا به نقل از ملی پیامک، علت موفق نبودن تبلیغات در برخی برندها این است که این افراد قوانین ارسال پیامک تبلیغاتی را نمیدانند و با یک اشتباه ساده، کار را خراب میکنند. با این کار نه تنها پولشان هدر میرود، بلکه شانس جذب مشتری را نیز از دست میدهند. به همین دلیل است که سرنوشت اکثر پیامکهای تبلیغاتی، سطل زباله است. این اشتباهات را با هم در این مقاله مرور میکنیم.
لیست اشتباهاتی که پیامک تبلیغاتی شما را راهی سطل زباله میکند
خیلی از افراد از گوشهوکنار شنیدهاند که ارسال پیامک تبلیغاتی بازدهی بالایی ندارد، دریغ از اینکه اصول ارسال یک پیامک درست را بدانند! به راستی چگونه باید یک پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم؟ اصلاً برای چه کسانی باید ارسال کنیم؟ اگر جواب یکی از این سوالات را ندانید، دچار اشتباه میشوید. پس بهتر است قبل از هر اقدامی، مهمترین اشتباهات را بشناسید تا متضرر نشوید.
1-ارسال پیامک تبلیغاتی برای مخاطبان اشتباه
اولین و مهمترین اشتباه این است که شما ندانید برای چه کسی پیامک ارسال کنید. این مشکل زمانی به وجود میآید که شما سلیقه مخاطب خود را ندانید! هر کدام از مشتریان شما شخصیتهای متفاوتی دارند که سلیقه و علایق آنها نیز بر همان اساس است.
پس نکته اول اینکه برای هرکس، متناسب با سلیقه او پیامک ارسال کنید تا بتوانید او را تحت تأثیر بگذارید، چراکه یک متن تبلیغاتی یکسان روی همه مشتریان به یک اندازه تأثیر نمیگذارد. پیشنهاد میشود به مرور زمان، وقتی مخاطب خود را شناختید، شماره آنها را بر اساس سلیقه شان ذخیره کنید. سامانه ملیپیامک، با گزینه «ایجاد دفترچه تلفن مشتریها (با امکان گروهبندی)» این قابلیت را به شما میدهد تا بانک اطلاعاتی مجزا از شمارههای مشتریان خود داشته باشید. با این قابلیت، شما دیگر هزینههای ارسال پیامک تبلیغاتی را هدر نمیدهید.
2-ارسال پیامک تبلیغاتی با متن نامناسب
شما باید این توانایی را داشته باشید تا تنها در قالب دو جمله، مخاطب را برای خرید از محصولاتتان ترغیب کنید. بنابراین باید خلاقیت خود را به کار بگیرید تا متن مناسبی بنویسید، یک متن مناسب باید:
- عاری از هرگونه غلط املایی باشد،
- ساده و قابل درک باشد تا هرکس با هر سطح هوشی آن را متوجه شود،
- زیادهگویی نکند، خیلی هم خلاصه نباشد. سعی کنید از فضای 160 کاراکتری موجود بهترین استفاده را ببرید،
- از لینکهای کوتاه در متن پیامک تبلیغاتی خود استفاده کنید،
- و...
3- ارسال پیامک تبلیغاتی در زمان نامناسب
بسته به اینکه محصولات یا خدمات شما چیست، باید زمان مناسب برای ارسال پیامک را انتخاب کنید. فرضاً اگر شما صاحب رستوران هستید و یا فست فود دارید، ارسال پیامک تبلیغاتی هنگام ظهر گزینه مناسبی است. زیرا موقع ناهار است و ممکن است افراد بسیاری همان لحظه برای خرید اقدام کنند.
درحالی که اگر صاحب قالیشویی و... هستید، ارسال پیامک در ساعات آخر شب، زمان استراحت، و یا حتی زمان کاری افراد میتواند اشتباه بزرگی باشد. در چنین شرایطی این شما هستید که هزینه تبلیغات خود را به هدر داده اید.
4-هر روز هفته پیام تبلیغاتی ارسال نکنید
تابهحال چند بار تصمیم گرفتهاید پیامکهای تبلیغاتی خود را مسدود کنید؟ دلیل این تصمیم چیزی نیست جز حجم بالای پیامک های تبلیغاتی که دریافت میکنید. خب، کار درست چیست؟ اصلاً پیامک تبلیغاتی چند روز یکبار باید ارسال شود؟ سالی یکبار؟ ماهی یکبار؟ هفته ای یکبار؟
قطعاً ارسال پیامک با فاصله زمانیِ یکسال، گزینه مناسبی نیست! پیشنهاد میشود اگر حرف، خبر و یا محصول جدیدی برای معرفی دارید، 2 هفته یکبار برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی اقدام کنید. آمار نیز حاکی از آن است که بیش از 80% مردم، با این فاصله زمانی مشکلی ندارند.
اگر یک پنل خوب مانند ملیپیامک انتخاب کنید، این قابلیت را به شما میدهد تا بهصورت زمانبندی شده، پیامک ارسال کنید. در واقع شما باید متن پیامک خود را بههمراه شماره گیرندگان و زمان ارسال مشخص کنید، سامانه ملیپیامک به صورت خودکار، ارسال شما را انجام میدهد.
5-ارسال پیامکهای تکراری با محتوای قدیمی
فرض کنید هر چند روز یکبار، پیامکی با متن تکراری دریافت میکنید که بعد از مدتی شما را کلافه میکند! این اشتباه از جانب یک کسب وکار باعث میشود تا بعد از مدتی مخاطب به پیامکها دقت نکند و مستقیم آنها را راهی سطل زباله کند. پس در کنار انتخاب متن و زمان مناسب، به این نکته نیز توجه داشته باشید.
6-وقتی به مشتری حق انتخاب نمیدهید!
وقتی برای اولینبار به مخاطبان خود پیامک میزنید، باید از او درخواست کنید که در صورت تمایل به دریافت پیامکهایی از این دست، با ارسال عدد x شما را مطلع کند تا مبادا مزاحمتی برای او ایجاد شود. از طرفی شما نیز هزینه بیمورد صرف نمیکنید.
شاید خیلی از افراد از دریافت پیامک تبلیغاتی انصراف دهند، اما این نشان میدهد که شما برای وقت مخاطب، ارزش قائل هستید. از طرفی اصرار بیش از حد برای ارسال پیامک تبلیغاتی به افرادی که تمایلی ندارند، تأثیر خوبی روی کسبوکارتان نمیگذارد.
سامانه ملیپیامک برای هر دو حالت راهکار دارد، این سامانه با گزینه «لغو خودکار عضویت دفترچه تلفن» به شما این امکان را میدهد تا برای راحتی مخاطبین خود، عدد یا کاراکتری را تعریف کنید تا با دریافت آن از دفترچه تلفن شما حذف گردند. علاوه برآن در صورت قبول درخواست ارسال پیامک تبلیغاتی از جانب مشتری، میتوانید عضویت خودکار مشتریان در دفترچه تلفن را فعال کنید و یک عدد یا کاراکتر را تنظیم کنید تا با دریافت پیامک شامل آن، مخاطب به گروه موردنظر در دفترچه تلفن شما اضافه گردد. در جواب آن نیز میتوانید متنی را تنظیم کنید تا پیامکی برای تشکر، تخفیف، معرفی شبکههای اجتماعی ارسال گردد.
این 6 مورد، جز مهمترین مواردی هستند که باعث میشود، پیامک تبلیغاتی شما، راهی سطل زباله شود، پس باید آگاهانه اقدام کنید. اگر بازهم مشکلی در این رابطه دارید، میتوانید به هنگام خرید پنل اس ام اس با مشاوران سامانه ملیپیامک به شماره 02163404 تماس بگیرید و سوالتان را مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنند یا به سایت www.melipayamak.com مراجعه کنید و از مقالات آموزشی این سامانه استفاده کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات