• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060201185

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی شهرداری مشهد مطرح کرد

تداعی پیمایش معنوی اربعین در برنامه «پیاده‌روی جاماندگان اربعین»

تداعی پیمایش معنوی اربعین در برنامه «پیاده‌روی جاماندگان اربعین»
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه پیاده‌روی اصلی اربعین در عراق انجام می‌شود، تلاش شد فضای این پیاده‌روی برای جاماندگان اربعین نیز تداعی شود.

سیدجلیل بامشکی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد اظهار کرد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین از مسیر میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی و در خیابان امام رضا(ع) انجام خواهد شد. بر این اساس شهروندان علاقه‌مند از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب می‌توانند در این مراسم و برنامه شرکت کنند.

وی اضافه کرد: برای این برنامه مقدماتی فراهم خواهد شد که می‌توان به رایگان شدن پارکینگ امام رضا(ع) اشاره کرد تا از این طریق مردم بتوانند وسایل نقلیه شخصی خود را در این پارکینگ قرار داده و سپس در پیاده‌روی شرکت کنند.

برپایی ۴۰ غرفه در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین

بامشکی ادامه داد: به علاوه مسیر برگشت بی‌آرتی از حرم مطهر تا پایانه رایگان خواهد بود و وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی تقویت خواهد شد. در این مسیر با همت و مشارکت هیات‌ها و نهادهای مختلف ۴۰ غرفه برپا و برنامه‌های فرهنگی همراه با پذیرایی ارائه می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: در واقع با توجه به اینکه این برنامه به نوعی برای جاماندگان اربعین برنامه‌ریزی شده، تلاش کرده‌ایم تا حدودی شرایط مسیرهای پیاده‌روی اربعین تداعی شود؛ لذا فضاآرایی در این مسیر صورت خواهد گرفت و تعدادی بیرق‌ نصب می‌شود تا حس معنوی و ویژه‌ای را به همراه داشته باشد.

بامشکی عنوان کرد: از هیات‌ها و مساجد نیز دعوت می‌شود به صورت گروهی در این برنامه‌ها شرکت کنند. در ابتدای مراسم جاماندگان اربعین از ساعت هشت تا ۹ صبح حدود به مدت یک ساعت برنامه‌های نمادین اجرا خواهد شد.

مشارکت ۸۰۰ هزار زائر در پیاده‌روی جاماندگان اربعین 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی ورود حدود ۸۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد، موکب‌ها و ایستگاه‌هایی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر با کمک هیات‌ها و مساجد تقویت خواهد شد تا پذیرایی و خدمت‌رسانی به آن‌ها صورت گیرد.

بامشکی اضافه کرد: در ورودی‌های شهر نیز ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده و سواره برپا می‌شود که به صورت ویژه‌تر خواهد بود. حدود ۲۰ خدمت گوناگون مانند خدمات عمومی، فرهنگی، ماساژ، خیاطی، تعمیرات موبایل و... نیز در این مسیر ارائه خواهد شد. همچنین ارائه خدماتی مانند پاشویه، سرویس بهداشتی، محل‌هایی برای استراحت و... نیز در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: اطلاع‌رسانی و راهنمای زائر نیز در این ایستگاه‌ها و پایگاه‌های راهنمای زائر در اطراف حرم به صورت سیار ارائه می‌شود تا در هدایت و ساماندهی زائران مشکلی ایجاد نشود و سوالات آن‌ها در خصوص اسکان و خدمت‌رسانی‌های گوناگون پاسخ داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha