• یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401053022168
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خبر داد

راه اندازی تئاتر شهر در مجموعه سردار جنگل رشت

راه اندازی تئاتر شهر در مجموعه سردار جنگل رشت

ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: در دولت سیزدهم تئاتر شهر رشت را همراه با گالری و پلاتو و سالن نمایش و کلاس های نمایشنامه نویسی و دورخوانی در مجموعه سردار جنگل راه اندازی خواهیم کرد.

رضا ثقتی در دیدار با هیئت رئیسه و هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان، با اشاره به برگزاری انتخابات این انجمن و ایجاد امید و انگیزه در اهالی هنرهای نمایشی و تئاتر استان، اظهار کرد: هنرمندان تئاتر از انجمن نمایش استان انتظار پیگیری مطالبات را دارند.

وی اعضای انجمن نمایش گیلان را از استوانه های تئاتر استان و کشور دانست و افزود: بایستی پیشرانی ظرفیت های مردمی فرهنگی و هنری محقق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گفتمان دولت سیزدهم را مردم محوری دانست و عنوان کرد: هرچقدر کارها را به ادارات و سازمان ها و دستگاه های دولتی سپردیم دیگر کافی است و باید گفتمان دولت را به معنای واقعی کلمه محقق کنیم و خودمان فقط تسهیل گر و سیاستگذار باشیم.

ثقتی با بیان اینکه تمرکززدایی از برنامه های فرهنگی و هنری و احیای انجمن های هنری و نقش آفرینی مستقیم موسسات فرهنگی و هنری دنبال می شود، گفت: تئاتر بایستی متعلق به مردم باشد و مردم خودشان سرمایه و اداره کننده تئاتر باشند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از به نمایش گذاشتن تک بعدی جامعه، خاطرنشان کرد: باید چهره پر نشاط و عفیف فرهنگی و ادبی و تاریخی مردم در نمایش ها دیده شود و این خواست جامعه است که اجراهای تئاتر را در همه ابعاد ببینند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان بیش از ۸۰ درصد متون نمایش های فعلی را خارجی دانست و اضافه کرد: مردم دوست دارند که در تئاتر از زبان و ادبیات فارسی و رویدادهای تاریخی و تاریخ معاصر ایران گفته شود و در این عرصه متون قوی کم نداریم؛ البته در حوزه نمایشنامه نویسی با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تئاتر باید به مطالبات و تفکرات و دغدغه های مردم بپردازد، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تئاتر و اهالی هنرهای نمایشی پشتیبانی می کند و لذا در دولت سیزدهم تئاتر شهر رشت را همراه با گالری و پلاتو و سالن نمایش و کلاس های نمایشنامه نویسی و دورخوانی در مجموعه سردار جنگل راه اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha