• جمعه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1401052115040
  • خبرنگار : 50291

پوشش بیمه اجتماعی با ماهی ۵۰ هزار تومان در قرچک

پوشش بیمه اجتماعی با ماهی ۵۰ هزار تومان در قرچک

ایسنا/تهران فرماندار قرچک گفت: روستاییان ، کشاورزان ، عشایر و کارگران فصلی و صنایع دستی با پرداخت حداقل ماهیانه ۵۰ هزار تومان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

علیرضا فاتحی‌نژاد ظهر جمعه ۲۱ مرداد ماه در حاشیه میز خدمت در نماز جمعه شهرستان قرچک با بیان اینکه دولت موظف تامین بیمه اجتماعی برای همگان است ، افزود: از سال ۸۴ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر با هدف حفظ کرامت و تامین آتیه این عزیزان تاسیس شد.

فرماندار قرچک بازه سنی زنان برای این پوشش بیمه‌ای را بین ۱۸ تا ۴۵ و برای مردان  ۱۸ تا ۵۰ سال عنوان کرد و افزود: همه افرادی که در روستاها زندگی می‌کنند ، کشاورزانی که در شهر ساکن هستند ، شاغلان بخش دام ، منابع طبیعی ، رانندگان بخش حمل و نقل بار و مسافر ، قالیبافان ، کارگران فصلی ، فعالان حوزه صنایع دستی و مشاغلی از این قبیل می‌توانند در این صندوق بیمه شوند.

وی افزود: متقاضی بیمه روستایی باید ۱۵ درصد درآمد خود را  به عنوان حق‌بیمه پرداخت کند که ۱۰ درصد آن سهم دولت و ۵ درصد باقی مانده سهم بیمه‌ شده است که در صورت بروز رخدادهایی چون خشکسالی ، حوادث غیرطبیعی ، دولت ۵ درصد مابقی حق بیمه را نیز پرداخت خواهد کرد.

فاتحی‌نژاد با بیان اینکه تعهدات این بیمه نامه بازنشستگی ، از کار افتادگی و مستمری فوت را شامل می‌شود تصریح کرد: مبلغ پرداخت حق بیمه عضویت در این صندوق حداقل ۵۰ و حداکثر ۱۳۳ هزار تومان است که افراد می‌توانند به صورت ماهانه و یا در فواصل ۳ماهه ، ۶ماهه و یا سالیانه پرداخت کنند.

فرماندار قرچک اظهار کرد: از مزایای این بیمه ، قابلیت نقل و انتقالات و تجمیع سوابق از این صندوق یا به این صندوق است.

گفتنی است برای ثبت نام ، متقاضی باید با همراه اصل و کپی شناسنامه یا کارت ملی خود و افراد تحت تکفل ، یک قطعه عکس ۳ در ۴، تاییدیه محل سکونت و تأییدیه مشاغل برای رانندگان و باربری‌ها به تعاونی‌های روستا ، عشایر و دهیاری‌ها مراجعه نمایند.

قابل ذکر است که تاییدیه محل سکونت را می‌توان از دهیاری و شورای روستا ، شرکت تعاونی روستا و عشایر ، صنف رانندگان حمل و نقل و مسافربری ، جهاد سازندگی ، شورای صنفی و یا با دفترچه دام دریافت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha