به گزارش ایسنا، سعید سرکار در نشست دیپلماسی نوآوری با رویکرد اقتصادی، با اشاره به توانمندیهای ایران در عرصه محصولات و خدمات دانشبنیان، ضمن تأکید بر اهمیت نظارت بر کیفیت صادرات برای جلوگیری از آسیب خوردن برند ملی، سازوکار مورد استفاده در «باشگاه صادرات دانشبنیان» برای ارزیابی و رتبهبندی شرکتهای دانشبنیان را تشریح کرد.
وی ادامه داد: از آنجا که همه شرکتهای دانشبنیان ایرانی، ظرفیتهای لازم برای ورود به عرصه صادرات را ندارند، بسیار اهمیت دارد که با رویکردی علمی و مبتنی بر شاخصهای درست و قابل اندازهگیری، سطح آمادگی صادرات شرکتها اندازهگیری شود و با شناخت دقیق نقاط قوت و ضعف آنها، شرکتهای برتر در هر حوزه صنعتی انتخاب شوند و برای توسعه صادرات دانشبنیان، بر این شرکتها تمرکز شود.
به نقل از ستاد نانو، سرکار ضمن نقد رویکردهای مبتنی بر فراخوان برای معرفی توانمندیهای فنی کشورمان، خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته با حمایت معاون علمی و فناوری رئیسجمهوری، طرحی با عنوان «باشگاه صادرات دانشبنیان» شروع به فعالیت کرده و فرآیند ارزیابی و رتبهبندی شرکتهای دانشبنیان از منظر میزان آمادگی برای صادرات انجام شده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو یادآور شد: طبق ارزیابیهای این باشگاه، از میان بیش از ۷۰۰۰ شرکت دانشبنیان، تعداد ۷۵۷ شرکت در چند سطح رتبهبندی شدهاند. طبق ارزیابیهای باشگاه تا مردادماه امسال، ۶ شرکت در سطح پنج ستاره، ۵۲ شرکت در سطح چهار ستاره، ۲۵۴ شرکت در سطح سهستاره، ۱۹۱ شرکت در سطح دوستاره و ۲۵۴ شرکت تحت عنوان شرکتهای مستعد شناخته شدهاند.
انتهای پیام
نظرات