• چهارشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401051913659
  • خبرنگار : 71129

کرملین: کارخانه تولید پهپاد بیرقدار در اوکراین را نابود می‌کنیم

کرملین: کارخانه تولید پهپاد بیرقدار در اوکراین را نابود می‌کنیم

سخنگوی کرملین با اشاره به خرید زمین به منظور ساخت کارخانه تولید پهپاد بیرقدار ترکیه در اوکراین گفت: تولید چنین وسیله نظامی که سریعا نابودش می‌کنیم، تنها درد و رنج را ادامه‌دار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری صدای اوکراین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت، این کارخانه تولید پهپاد بیرقدار نه تنها در برنامه‌های ارتش روسیه در اوکراین خللی ایجاد نمی‌کند بلکه باعث طولانی‌تر شدن جنگ می‌شود.

کمپانی ترکیه‌ای "بیرق ماکینا" تولیدکننده پهپادهای "بیرقدار تی بی ۲" اعلام کرده که طراحی این کارخانه را انجام داده و به دنبال تحقق آن تا پایان سال جاری میلادی است.

اوکراین با موفقیت زیادی در نبرد علیه نیروهای روسی از این پهپاد استفاده کرده است. گزارش شده که این پهپاد در غرق کشتی نیروی دریایی روسیه به نام "مسکووا" در آوریل در دریای سیاه نقش داشته است.

به گفته رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه همچنین تلاش کرده بود تا با این کمپانی ترکیه‌ای وارد مذاکره شود اما "هالوک بیرقدار"، مدیر اجرایی این کمپانی که حامی سرسخت اوکراین به شمار می‌رود، گفته بود که هرگز اجازه فروش پهپادهایش را به روسیه نمی‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۰ ۰۵:۵۴

اگر روسیه در جنگ با اوکراین از دانشمندان نظامی و نظامیان ارشد ایرانی کمک بگیره و از هوش و تاکتیک آنها استفاده کنه و سلاح و ابزار نظامی ایران رو در جنگ با اوکراین که میشه گفت جنگ با آمریکاست به کار بگیره خیلی زودتر و راحت تر از اونی ک خودشون تصور میکنن پیروز میشوند و آمریکا و حامیانشان رو به زانو در می‌آورند.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۰ ۰۶:۰۰

کاش ایران باعث نمیشد اردوفان نجات پیدا کنه از اون کودتای بزرگ ترکیه و اجازه میداد ترک ها اردوغان رو به صلیب بکشن و حسابشو برسن اشتباه بزرگی رو مرتکب شدن ایرانی ها که باعث قدرت گرفتن ادوغان شدن