• یکشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401051511690
  • منبع : نمایندگی زنجان

حسینیه کودکان و نوجوانان؛ ابتکاری از دانشگاه فرهنگیان زنجان

حسینیه کودکان و نوجوانان؛ ابتکاری از دانشگاه فرهنگیان زنجان

ایسنا/زنجان مسئول برگزاری حسینیه کودکان و نوجوانان دانشگاه فرهنگیان استان زنجان گفت: این حسینیه از ابتکارات دانشگاه فرهنگیان زنجان است و از شب اول محرم به مدت ۱۰ روز برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد کرد.

مسعود کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهداف تشکیل این حسینیه، عنوان کرد: هیئت و حسینیه‌ها همواره در اذهان عمومی مکانی برای سینه‌زنی و عزاداری بوده‌اند، در حالی‌ که حسینیه می‌تواند مکتب و مدرسه‌ای باشد که کودکان و نوجوانان در آن با معارف حسینی آشنا شده و رشد و تربیت می‌یابند.

وی با اشاره به جزئیات برنامه‌های آموزشی این حسینیه، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های این حسینیه را بخش‌های فعالیت جذاب گفتمانی و تربیتی - تبیینی از نگاه نوجوانان، نهضت عاشورا و ... تشکیل می‌دهد و همه آموزش‌ها و برنامه‌های این حسینیه تحت نظر دانشجو معلمان و معلمان جوانی انجام می‌شود که دغدغه تربیت کودکان و نوجوانان را دارند.

کاظمی با اشاره به گوشه‌ای از برنامه‌های آموزشی و تربیتی این حسینیه، تصریح کرد: هر شب در ابتدای برنامه تلاوت قرآن کریم توسط قاریان دانش‌آموز انجام می‌شود و پس از آن برنامه‌های سخنرانی در رابطه به فلسفه قیام عاشورا، تربیت خانوادگی، کلاس‌های نقاشی کودکان با موضوع نهضت عاشورا، داستان‌های کودکانه با محوریت کربلا، پذیرایی و ... در ساعات مختلف و بر حسب درجه‌بندی برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: این حسینیه میزبان کودکان و نوجوانان در سنین مختلف است و محدودیت سنی برای پذیرش کودکان وجود ندارد. همچنین در ابتدای برنامه خانواده‌ها فرزندان خود را به مسئولان حسینیه می‌سپارند و در انتهای برنامه کودکان به والدین تحویل داده می‌شوند.

مسئول برگزاری حسینیه کودکان و نوجوانان دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با اشاره به استقبال بسیار خوب از این حسینیه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این چند روز فعالیت حسینیه کودکان و نوجوان این دانشگاه شاهد استقبال گسترده دانشجو معلمان و خانواده‌ آن‌ها، معلمان جوان، مسئولان، اساتید، کارکنان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان، کارکنان آموزش و پرورش نواحی یک و دو زنجان، معلمان مناطق مختلف آموزش و پرورش و همسایگان دانشگاه بودیم و امیدواریم این برنامه در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha