• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401051209836
  • خبرنگار : 50490

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد

خدمت‌محوری دستگاه‌های اجرایی بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر

خدمت‌محوری دستگاه‌های اجرایی بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی فرهنگ سازی امر به معروف را از دستگاه متبوع خود آغاز کنند، اگر درست کار کنند، یعنی خدمت‌محور باشند و از تجملات، تشریفات، بروکراسی‌ و امروز و فردا کردن پرهیز کرده و مراجعه کننده را به این اتاق و آن اتاق و پس فرداها معطل کردن سوق ندهند، خودش خدمت بسیار بزرگی است. 

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دومین گردهمایی و هم اندیشی روسا، دبیران و اعضاء شورا های امربه معروف و نهی از منکر در ادارات، نهاد ها و دانشگاه های شهرستان بابل که در سالن اجتماعات شهدای مخابرات منطقه مازندران برگزار شد، با گرامیداشت بازگشت آلاله های پرسوز و گذار رزمندگان اسلام و عرض تسلیت و تبریک به خانواده این شهدا اظهار کرد: مردم با حسن استقبال و تجلیل شایان همچون گذشته وداع شایسته ای از این پیکر های مطهر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این شهداء سبب ساز عزت و تقویت حوزه مقاوت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، افزود: این شهدا همچنین سبب ایجاد حس یاس و فقدان و در نهایت رسوایی در مدعیان دروغین آزادی حقوق بشر، استکبار و عوامل آنان می شوند.

لائینی امر به معروف و نهی از منکر را بالاترین عبادت و عمل دانست و تصریح کرد: هیچ عبادتی ارزشمندتر از امربه معروف و نهی از منکر نیست تا جایی که  نام و انقلاب امام حسین(ع) مصداقی برهمین عنوان مبارک و نمونه ای از این فریضه بزرگ الهی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران هر مجلس امام حسین(ع) را مصداقی از امربه معروف و نهی از منکر برشمرد و خواستار توجه جدی همه مدیران دستگاه های اجرایی و همچنین شورا های امر به معروف نهاد ها، دستگاه ها و ادارت به مسئله امر به معروف و نهی از منکر شد. 

وی خطاب به مدیران اجرایی و شورای امر به معروف و با تاکید بر تمرکز مدیران بر حوزه های تحت مدیریت خود، تصریح کرد: شما به خارج از اداره و دستگاه خود کاری نداشته باشید، بزرگترین خدمتی که می توانید در این حوزه انجام دهید، فرهنگ سازی امر به معروف در اداره متبوع خود، به کمک همه کارکنان، نهاد های حراست، نهاد رهبری و امور فرهنگی است.

لائینی با اشاره به اینکه دستگاه های اداری باید خدمت‌محور باشند یادآور شد: دستگاه های اجرایی، اگر درست کار کنند، یعنی خدمت‌محور باشند و از تجملات، تشریفات، بروکراسی اداری و امروز و فردا کردن و مراجعه کننده را به این اتاق و آن اتاق و پس فردا ها معطل کردن، سوق ندهند، خودش خدمت بسیار بزرگی است. 

وی با اشاره به اینکه باید خدمات دولت خادم اطلاع رسانی شود خاطرنشان کرد: دولتی که مثل دولت سیزدهم خادم انقلابی و خالص باشد که در مدت کمتر از یک سال خدماتی ارزنده انجام داده باید این خدمات اطلاع رسانی شود زیرا دشمنان می خواهند قوت های ما را مسکوت و ضعف ها را بزرگ کنند، بنابراین ما باید قوت ها و خدماتی که در حال انجام است و گام های ارزنده ای که برداشته شد را بیان کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: اگر بتوانیم فقط همین یک مورد از سخن امام حسین (ع) را که فرمودند: «من معروف را در قلبم دوست دارم و از منکر بیزارم» را در بین مردم و جامعه نهادینه کنیم، بسیاری از مشکلات حل می شود.

 وی با اشاره به اینکه امر به معروف زبانی را عناصر متجاهر به قدری غیر انسانی معرفی می کنند که گاهی این جرات تذکر گرفته می شود، ادامه داد: شاید حمایت های حقوقی، قانونی و قضایی هم در حوزه امر به معروف باید تقویت شود.

 لائینی امر به معروف قیامی را بالاترین نوع این فریضه برشمرد و گفت: حضرت امام حسین (ع) در مقابل سه منکر بزرگ قیام کرد، قیام علیه یزید، قیام بزرگتر از یزید یعنی قیام علیه سیاست اموی، شیطانی و اسلام زدایی اموی و همچنین قیام مهم‌تر از دو مورد قبلی یعنی قیام علیه تربیت جامعه اموی که مردم را به سمت تربیت غلط غیردینی، ضد اهل بیتی و خدایی سوق می داد که قیام حضرت در برابر این سه فساد سد ایجاد کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha