• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401051209275
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

گلایه شهروندان اردستانی از جولان سگ‌های ولگرد

گلایه شهروندان اردستانی از جولان سگ‌های ولگرد

ایسنا/اصفهان افزایش قابل توجه سگ‌های بدون صاحب در اردستان و پرسه زدن آن‌ها در کوچه پس کوچه‌ها، خیابان و میادین شهر مدت‌هاست سبب بروز نارضایتی مردم شده است. سگ‌هایی که گاهی به‌صورت گروهی در نقاط مختلف شهر پرسه می‌زنند و شب‌ها با سر و صدای خود موجب برهم زدن آسایش شهروندان می‌شوند.

حتی خیابان و میادین اصلی اردستان، جولانگاه این حیوانات ولگرد شده که این وضعیت، چهره شهر را زشت کرده و وجود این حیوانات در معابر، موجب رعب و وحشت در میان زنان و کودکان شده است.

برخی از شهروندان اردستان در ارتباط با خبرنگار ایسنا و ابراز گلایه از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در معابر این شهر درخواست داشتند تا این سگ‌ها جمع‌آوری و ساماندهی شوند چرا که باعث سلب آسایش و نا امنی شهر می‌شوند.

خانم جوانی به ایسنا می‌گوید: ما ساکن شهرک مطهری اردستان هستیم. دو روز پیش صبح کنار زمین‌های شهرک ۱۰ سگ ولگرد جمع شده بودند، خب چرا کسی به این وضعیت رسیدگی نمی‌کند؟ من که یک زن باردار هستم اینقدر ترسیده بودم که از ترس برگشتم خونه. اگر حمله می‌کردن و اتفاقی برام می‌افتاد چه کسی جواب می‌داد؟

دیگر شهروند اردستانی در این باره می‌گوید: وجود سگ‌هایی که آزادانه در همه‌جا به خصوص در مکان‌های مسکونی و تفریحی وجود دارد این امکان را از شهروندان می‌گیرد که نتوانند با خیالی آسوده و آزادانه در شهر تردد کنند.

وی ادامه می‌دهد: درخواست ما از مسئولان این است که برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح کوچه و خیابان که به واقع تعداد آنها هر روز نیز بیشتر می‌شود چاره‌ای بیندیشند، چرا که وجود این معضل برای مردم مشکلات فراوانی را فراهم آورده است.

شهرداری اردستان توان ساماندهی سگ‌های ولگرد را ندارد

شهردار اردستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اقدامات کنترلی که با هماهنگی فرماندار شهرستان و دادستان قضایی صورت گرفته مشکلی در خصوص سگ‌های ولگرد در اردستان وجود ندارد.

مصطفی ایراندوست در خصوص چگونگی کنترل سگ‌های ولگرد گفت: هزینه نگهداری سگ‌های ولگرد آنقدر زیاد است که حتی در کلان‌شهرهای کشور بسیار کم اقدام به نگهداری این حیوانات می‌کنند. در حال حاضر با توجه به بُنیه اقتصادی شهرداری توان نگهداری و زنده گیری سگ‌های ولگرد در اردستان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شهرداری اردستان زمانی اقدام به عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد کرد ولی تأثیر قابل قبولی نداشت. شهرداری اردستان راه‌های مختلفی را برای وضعیت سگ‌های ولگرد آزمایش کرده و نهایتاً با توجه به مطالبات مردمی که این موضوع داشت، مجبور به کنترل و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شدیم. حتی بحث کنترل سگ‌های ولگرد برای ما هزینه‌های زیادی را در پی دارد و شهرداری اردستان به تنهایی توان ساماندهی سگ‌های ولگرد را ندارد.

شهردار اردستان با بیان اینکه شهرداری اردستان تاکنون دو مرحله اقدام به کنترل سگ‌های ولگرد در شهر کرده است، افزود: تاکنون حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ سگ ولگرد در اردستان با هماهنگی مسئولان شهرستان همانند سنوات قبل کنترل شدند. اجرای مراحل بعدی کنترل سگ‌های ولگرد بستگی به افزایش مجدد جمعیت این حیوانات و تردد آنها در شهر دارد.

ایراندوست در خصوص گلایه‌های انجمن‌های مردمی در خصوص سگ‌های ولگرد، گفت: انجمن‌هایی که در این باره در اردستان فعالیت می‌کنند بیشتر حرف می‌زنند تا اقدامات عملی داشته باشند. هر گروهی که می‌تواند هزینه نگهداری این حیوانات را پرداخت کند شهرداری آماده همکاری با آن گروه را دارد.

اتلاف سگ‌های ولگرد در دستور کار شهرداری است

یک عضو شورای اسلامی شهر اردستان درباره گلایه مردم در خصوص سگ‌های ولگرد گفت: کنترل و اتلاف سگ‌های ولگرد باید مراحل قانونی خود را طی کند.

احمدعلی بخشایش با بیان اینکه انتخاب شکارچی یا پیمانکار، کسب مجوز تیراندازی از نیروی انتظامی در ساعت‌های خاص از شبانه‌روز، دفن بهداشتی و انهدام لاشه و... مراحلی است که شهرداری باید انجام دهد، افزود: با توجه به خطرات احتمالی از سوی سگ‌های بی‌صاحب عملیات اتلاف و جمع‌آوری سگ‌ها با تأکید شورای شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha